رئیس جشنواره هنری و ادبی جان فدا گفت:اولین جشنواره هنری وادبی جان فدا با محوریت مقاومت و انقلاب اسلامی با هدف گسترش مناسبات فرهنگی، مفاهیم ایثار و مقاومت و افزایش تولیدات هنری است.

استاد حوزه علمیه گفت: تفکر لیبرالی این است که اقتصاد غربی باشد،حتی در کشور اسلامی بی‌حجاب بیایند! و اینکه که در میدان‌های شهر و حتی در قم، خانمها هر جور دلشان می‌خواهد بیرون بیایند.

استاد دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا معتقد است نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با گردآوری طیفی از اشکال بیانی فرهنگی و هنری، فرصتی را برای نمایش تنوع فرهنگی در ایران معاصر فراهم می‌کند.

«آخرین مسافر» عنوان مستندی است که فعالیت‌های شهید حاج رحیم کابلی از دوران دفاع مقدس تا راهیان نور و دفاع از حرم را روایت می‌کند. او آخرین مسافر خان‌طومان بود که پیکرش پس از هفت‌سال به دیار علویان بازگشت.

فراخوان جشنواره طراحی لباس فرم دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان در دو فصل تابستانه و زمستانه با عنوان شمسه نگار منتشر شد.

آئین بدرقه پیکر زنده‌یاد احمد خلیلی‌فرد هنرمند شناخته‌شده و فقید عرصه هنرهای تجسمی، پیش از ظهر امروز در دانشگاه سوره برگزار شد.

مستشار نظامی در مراسم رونمایی از کتاب «بلخ و نیشابور»، گفت: سیدحکیم بینش با شعر، موسیقی و ادبیات بین دل‌های بی‌مرز پل زده است.

مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۴۵ هزار عنوان کتاب خارجی چاپ شده در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ در این دوره نمایشگاه عرضه شود.

درحالی که کمتر از یک هفته به آغاز سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اظهار نظر مسئولان اینگونه به نظر می‌رسد که این دوره از نمایشگاه همانند شعارش گفتنی‌های بسیاری برای مخاطبان دارد.

امام خامنه‌ای به استفتاء درباره «انجام حج نیابتی با وجود استطاعت» پاسخ گفتند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تاکید بر اینکه شهید مطهری تلاش کرد تا اندیشه سیاسی منطبق بر دین را ارائه دهد، گفت: برای درک رابطه دین و سیاست، باید دین را معنا کرد چون بسیاری از دینداران به این موضوع بی‌توجه هستند.

ادامه فعالیت‌ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب و درگذشت عباس تمیجانی از جمله رویدهای مهم این هفته حوزه کتاب و ادبیات هستند.

در پنجمین نشست "فراروایت" مهدی متولیان با حسین امیری، پژوهشگر هنر و کارگردان تئاتر، درباره‌ درون‌مایه‌ عرفانی در مجموعه‌آثار روایت فتح گفت‌وگو کردند.

مرتضی اسماعیلی از فعالان عرصه رادیو درباره تجربیانش از حضور در این مدیوم و ویژگی‌هایی که باعث شده در این حوزه فعال بماند، توضیحاتی ارائه داد.

زمان و مکان مراسم تشییع، تدفین و ترحیم زنده‌یاد احمد خلیلی‌فرد هنرمند فقید عرصه هنرهای تجسمی کشور اعلام شد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «بازتابی از اسپانیا» شامگاه روز گذشته در گالری‌های بهار و استاد نامی خانه هنرمندان ایران برگزار شد،

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی