مراسم اختتامیه اولین مسابقات بین المللی قرائت قرآن و اذان ویژه کودکان مهاجرین و اتباع خارجی به همت موسسه فرهنگی هنری ساتیا برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی گفت: در بخش هایی از حوزه فرهنگ با تصدی‌گری افراطی دولت مواجه هستیم که با این موضوع مخالفیم.

مدیرعامل انتشارات روایت فتح می‌گوید اگر اصلاح قیمت روی کتاب‌هایی که بیش از سه تا پنج سال از انتشار آن‌ها می‌گذرد شکل نگیرد، این کتاب‌ها از عرصه پخش خارج می‌شوند و به اصطلاح می‌میرند.

اعضای هیأت مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان طی نشستی از معضلاتی که گریبان این حوزه از تئاتر را گرفته سخن گفتند و از بی‌توجهی مدیریت فرهنگی و هنری به تئاتر کودک و نوجوان گلایه کردند.

یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با برگزاری آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان در موزه هنرهای معاصر تهران به کار خود پایان می‌دهد.

دیروز چهارم اردیبهشت، پیکر عباس براتی پور شاعر متعهد و معلم دلسوز شاعران جوان در بهشت زهرا(س) در کنار آرامگاه همیشگی امیرحسین فردی به خاک سپرده شد، دو هنرمندی که بسیار به هم شباهت داشتند.

محسن مومنی شریف در مراسم بدرقه پیکر عباس براتی پور گفت: زمانی در حوزه اتفاقاتی افتاد و  رفقای عزیز ما از  رفته بودند، آقای براتی‌پور به میدان آمدند و نگذاشتند پرچم ادب و هنر پایین بیاید.

نخستین جلسه از فصل سوم درس گفتارهای شاهنامه با ارائه یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر ادبی، فردا سه شنبه ۵ اردیبهشت در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد بیان کرد که وزارت ارشاد اهتمام ویژه‌ای برای به حداقل رساندن مشکلات اهالی فرهنگ و هنر دارد و در این مسیر از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نخواهد کرد.

ثبت‌نام کتابفروشان متقاضی برای بخش مجازی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از امروز دوشنبه آغاز شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از سرمایه گذاری اوقاف درزمینه ۶ مزیت اقتصادی کشور خبر داد و گفت: برای تحقق شعار سال باید مزیت‌های نسبی اقتصادی جمهوری اسلامی لحاظ شود.

منحصر بودن انتشار کتاب‌های دفاع مقدس در دست بعضی ناشران به بقیه ناشران ضربه می‌زند. بهتر است بگذاریم ‌ناشران خصوصی هم بیایند و فعالیت کنند. و هر چه زودتر باید این اتفاق بیفتند و دفاع مقدس به صورت مردمی و گسترده روایت شود ...

آئین بدرقه پیکر عباس‌علی براتی‌پور شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با پیام تسلیت مقام معظم رهبری و حضور شاعران پیشکسوت و جوان از حوزه هنری برگزار شد.

این هنرمند گفت: اگر از دل جشنواره ملّی آواها و نواهای الگوی رضوی صحیح و مناسبی به‌وجود بیاید، چنین جشنواره‌هایی می‌توانند آثار مشترک و مفیدی در حوزه وحدت کشورهای جهان اسلام رقم بزنند.

تئاتر میرا با هدف حمایت از تجربه‌های مختلف تئاتری به بهره‌برداری رسید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر انقلابی عباس براتی‌پور را تسلیت گفت.

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی