اول اردیبهشت سالروز درگذشت سهراب سپهری است و به قول شاعر کاشان تنهای جای آرامش‌بخش شاعر آب و آیینه بود.

امام خامنه‌ای به استفتاء درباره «مقدار و مبلغ فطریه» پاسخ گفتند.

حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه می‌گوید سردار حجازی فرمانده اسبق سپاه لبنان که دو سال پیش به شهادت رسید نقش مهمی در قدرتمند شدن حزب‌الله لبنان و دستیابی آن‌ها به سلاح‌های پیشرفته داشت.

فیلم سینمایی «عطر آخر اردیبهشت» اولین تجربه کارگردانی بهاره رهنما از ۶ اردیبهشت در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می‌شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌گوید:

مهدی فرجی تهیه‌کننده در واکنش به فضاسازی‌ها درباره دستمزد سعید آقاخانی و بودجه سریال «نون‌خ4» توضیحاتی ارائه کرد و بازیگران سریال هم از ناآرامی‌ها گفتند، تهدید شدند که چرا در تلویزیون کار می‌کنید.

طبق اعلام وزیر اقتصاد، امکان سنجی اجرای معافیت بیمه شخص ثالث از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بررسی می شود.

مجموعه فرهنگی‌هنری آسمان با همکاری دارالکتابه قرآن کریم، نمایشگاه قرآنی «کتابت وحی» را در موزه هنرهای معاصر فلسطین فرهنگستان هنر، برگزار می‌کند.

پوستر جدید فیلم سینمایی «قطع فوری» با طراحی میدیا واثقی منتشر شد.

مجموعه «تئاتر، تماشا و نگاه برانگیخته از منظری اروپایی» نوشته اریکا فیشر لیشته با ترجمه سارا رسولی‌نژاد و مهدی مشهور توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی به تصویب هیات وزیران رسید و در این لایحه هر کدام از این وظایف و اختیارات تشریح شده اند.

مدیرعامل «خانه موسیقی» ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه واکنش منتقدان به عملکرد این مجموعه صنفی از انجام چند فعالیت عملیاتی در سال ۱۴۰۲ برای ارتقا سطوح آموزشی و موضوع معافیت مالیاتی خبر داد.

چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی سال 1401 از تولید آلبوم جدیدی برای کودکان به همت مرکز موسیقی حوزه هنری خبر داد.

مراسم تشییع محمد هژبرابراهیمی هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز که شنبه شب ۲۶ فروردین در کرمان درگذشت، فردا صبح از مقابل موزه هنرهای معاصر کرمان به سمت قطعه هنرمندان شهر کرمان برگزار می‌شود.

نمایشگاه حجم‌های «سیاه بازی» روز جمعه اول اردیبهشت در گالری سو افتتاح می‌شود.

مجموعه درس گفتارهای زنده‌یاد سعید تشکری در قالب کتاب «طرح آهی از ماه» توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) چاپ و راهی بازار نشر شد.

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی