خط مشی

 

خط مشی خبری پایگاه خبری ذاکرنیوز

                                                        

 

                           

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

خط مشي خبري ذاکرنیوز

 

تعريف:

مشی رسانه‌‌ای این پایگاه ، تنقیدی، تحلیلی – خبری است و اعضای تحریریه تلاش می کنند تا  با رعایت انصاف تابلویی شفاف  از خواسته های مردم را در برابر مسئولان به تصویر بکشند و فارغ از جناح بندی ها با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و ابعاد مبهم  وقایع ،رویدادها و حوادث را تبیین کنند.

 مقدمه:

این مجموعه  نقد و تحلیل کارشناسانه دستگاه‌ها و عملکرد مسئولان را حق مردم شریف ایران دانسته و حق پرسشگری ایرانیان را به عنوان ولی نعمتان این کشور و وظیفه پاسخگویی مسئولان را به عنوان خدمتگزاران با جدیت دنبال می‌کند و تا پاسخگویی مسئولان  به پرسش های حق مدارانه مردم  از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد .تمام سعی ما بر این است که  در امر اطلاع‌رسانی مستقل وشفاف عمل نماییم و از هیچ گروه ، دستگاه و شخصیتی تاثیر نپذیریم ،در این مسیر  پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور را مراقبت از منافع ملی، مصالح مردم و باورهای ایمانی در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی ، آرمان‌های انقلاب اسلامی ، امام راحل ، شهیدان و ولایت فقیه می‌دانیم.

 

 فصل اول:

 اصول كلي

 اصول كلي حاكم بر تحريريه ذاکرنیوز همان اصول اعتقادي و باورهاي ایمانی انقلابی، شامل شش اصل زير است:

 1ـ اسلام، 2ـ ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي، 3ـ قانون اساسي
 4ـ انديشه‌هاي حضرت امام خميني(ره)، 5ـ ولايت فقيه، 6ـ منافع و ارزشهاي ملي

 

1ـ اسلام:

 اعتقاد و التزام عملي به آموزه‌هاي اسلام ناب محمدي (ص) و ترويج آن از اصول كلي خدشه‌ناپذير حاكم بر تحريريه ذاکرنیوز است.  

2ـ ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي:

 پايبندي به آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و پاسداري از محتواي شعار جاودانه «استقلال، آزادي ، جمهوري اسلامي» به عنوان عصاره‌ مطالبات ملت بزرگ ايران و تلاش در جهت تحقق كامل آن همواره سرلوحه فعاليت‌هاي این مجموعه قرار دارد.

 

3ـ قانون اساسي:

 اعتقاد و التزام به قانون اساسي و دفاع از آن به عوان ميثاق ملي و تلاش در جهت حاكميت و اجراي قانون اساسي از اصول موكد حاكم برمجموعه است.

 

4ـ انديشه‌هاي حضرت امام خميني(ره):

 پايبندي به آرمان‌ها و آموزه‌هاي و الاي حضرت امام خميني(ره)، بنيان‌گذار جمهوري اسلامي و تلاش در جهت ترويج انديشه‌ها و رهنمودهاي ايشان، به ويژه تكيه بر وصيت‌نامه سياسي – الهي ايشان از اصول خدشه‌ناپذير ذاکرنیوز است

 

5ـ ولايت فقيه:

   اعتقاد و التزام عملي به ولايت مطلقه فقيه به همراه دفاع از اصل ولايت مطلقه فقيه و تبيين و ترويج ديدگاههاي  مقام معظم رهبري، اصل هميشگي حاكم بر سياست‌هاي خبري این پایگاه است.

 

6ـ منافع و ارزشهاي ملي:

 ذاکرنیوز همواره در جهت حفظ و تقويت وحدت ملي و تبيين منافع و مصالح ملي و صيانت از آن‌ها تلاش مي‌كند.  


ذاکرنیوز” در جریانات فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور و شهرستان موضعی مستقل داشته و وابسته به هیچ یک از جریان های سیاسی نیست و اساساً هیچ یک از جریان های سیاسی را مطلق نمی داند و معتقد به استفاده از ظرفیت های مثبت نهفته در اشخاص و گروه های مختلف است.

 

انتشار اخبار، مقالات و تحلیل ها در سایت صرفاً جنبه اطلاع رسانی داشته و موضع پایگاه خبری ذاکرنیوز نمی باشد.

مخاطبان ارجمند می توانند انتقادات ، پیشنهادات ، اخبار و مقالات خود را در قسمت “ارتباط با ما” و یابه ایمیل  zakernews92@gmail.com ارسال نمایند.

«رهرو آن نيست گهي تند و گهي خسته رود    رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود»

آخرین اخبار