درباره ما

ذاکرنیوز

نخستین موسسه رسانه ای مستقل ایران است كه در بهمن‌ماه سال 1391 همزمان با فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راه‌‌اندازی شد.

اهداف

ذاکرنیوز رسانه مستقلی است برای اهالی سیاست. پایگاهی برای اطلاع رسانی و تحلیل رویدادهای حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی شامل: گفتمان انقلاب اسلامی
 ذاکرنیوز با شعار "پایگاه سیاسی ایران" می کوشد تا با جامع نگری به حوزه سیاست، حفظ استقلال و واقع نمایی و نیز پرهیز از جنجال آفرینی و قضاوت ناعادلانه، لذت مطالعه ی یک رسانه سیاسی را به مخاطبش هدیه دهد.

آمده‌ایم تا از ایران امروز برای فردا و فرداها حراست كنیم، پاسداشت فرهنگ دراز دامن اسلامی در پیشانی فعالیت‌های ما قرار دارد. دانایی را عامل مهم توانایی ملی می‌دانیم و رسانه را یكی از ابزارهای مهم گسترش آن قلمداد می‌كنیم.
 مرز فعالیتهای ما را اصول انقلاب اسلامی گفته شده در قانون اساسی و منافع ملی روشن می‌كند.در پایان یادآوری می کنم تمام عزیزان و خبرنگاران بصورت افتخاری با مجموعه همکاری می نمایند که این باعث افتخار مجموعه می باشد.

برای ملاحظه صفحه اصلی «ذاکرنیوز» می‌توانید با مراجعه به اینترنت به آدرس www.zakernews.ir  مراجعه نمائید.

صفحه اصلی

در سمت راست صفحه اصلی، عناوین زیر مشخص شده است :
 عناوین كل اخبار - اخبار برگزیده - اجتماعی - اقتصادی - بین‌الملل - سیاسی - فرهنگی - ورزشی - استانها - عکس - سیاست خارجی - دیدگاه - انرژی هسته ای - اخبار ویژه - جستجو - ارتباط با ما - سخن ما - پیوندها - تبلیغات در سایت
 با كلیك روی كلمه «عناوین كل»، تیتر و لید كل اخبار تهیه شده در یك روز معین نشان داده می‌شود.
 با کلیک روی عنوان گروه های اجتماعی،اقتصادی، بین الملل، سیاسی، فرهنگی، ورزشی، استانها، دیدگاه زیرگروه های آنها مشخص شده و با کلیک روی هر کدام، اخبار مربوط به آن حوزه را می توانیدمشاهده نمایید.


جستجو

در «جستجو» می‌توانید با تایپ كلمه مورد نظر و تكمیل اطلاعات لازم به خبر مورد نظر دسترسی پیدا كنید

ارتباط با ما

در «ارتباط با ما» می‌توانید نظر و دیدگاه خود را از طریق ایمیل به ذاکرنیوز ارسال و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت دارید

عكس

با کلیک روی کلمه "عکس" گزارشهای تصویری و عکسهای خبری روز را می توانید مشاهده نمایید. در قسمت جستجوی عکس گزارشهای تصویری و عکس های خبری موضوع مورد نظر شما قابل جستجو می باشد. با کلیک روی تیتر یا عکس نمونه می توانید کل عکسهای تهیه شده با موضوع مورد نظر را مشاهده نمایید، سپس با کلیک روی هر کدام از عکسها، تصویر را در اندازه بزرگتر مشاهده و مورد بهره برداری قرار دهید.

اخبار روزهای قبل

در صفحه اصلی با تغییر تاریخ در ستون «اخبار روزهای قبل» و سپس كلیك روی «تغییر تاریخ» می‌توانید عناوین خبری تاریخ مورد نظر را مشاهده یا مورد بهره‌برداری قرار دهید.
 در صفحه‌ای كه «متن خبر» ظاهر می‌شود نام گروه تهیه كننده، تاریخ و ساعت ارسال خبر و همچنین شماره خبر مورد نظر همراه با عكسی جدیدتر نشان داده می‌شود.

نسخه چاپی خبر

در صفحه «متن خبر» با كلیك روی «نسخه چاپی خبر» صفحه دیگری را مشاهده خواهید نمود كه متن كامل خبر برای بهره‌برداری لازم آماده شده است.

اخبار برگزیده

در صفحه اصلی می‌توانید «مهمترین عناوین خبری روز» را همراه با عكس متناسب آن مشاهده نمایید. با كلیك روی تیتر و یا عكس مورد نظر می‌توانید به متن كامل دسترسی پیدا كنید.

نظرشما

با كلیك روی تیتر خبر و مشاهده صفحه «متن خبر» می‌توانید در ستون «نظر شما» كه در انتهای صفحه آمده است نظر خود را درباره خبر مورد نظر تایپ و ارسال نمائید در صورت تمایل می‌توانید تلفن و ایمیل خود را ذكر نموده تا در اسرع وقت پاسخ لازم ارایه گردد

روابط عمومی

روابط عمومی  ذاکرنیوز در ساعات اداری با شماره تلفن های و 7503084-0253 آماده پاسخگویی به سئوالات شما بوده و همچنین نمابر 7503084-0253 و به صورت شبانه روز آماده دریافت پیامها و دیدگاه های شما جهت انتقال به مجموعه خبرگزاری می باشد.

مشخصات

صاحب امتیاز و مدیر مسئول:سعید ذاکری

سرد دبیر:سعید رضایی

شماره مجوز 74886 از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی
مرکز فعالیت : استان قم
زمینه فعالیت : سیاسی– اجتماعی 

تماس با ما

تلفن دفتر مرکزی:

02537503084

تلفکس دفتر مرکزی:


02537502966

خیابان 19 دی بلوار ظریفیان پلاک 2

کد پستی:

37146-19359


رسانه واسطه ای است برای ارتباط و ارتباط مادامی که یک سویه باشد کم تاثیر است و نهایتاً به خودگویی می انجامد، پس شما برای حرکت هر چه سریعتر به سمت اهداف مان می توانید از طریق پست الکترونیکی info@zakernews.ir با ما در ارتباط باشید.

 

  ______________________


ن والقلم و مايسطرون...سوگند به قلم و آنچه كه مي‌نويسند...(قرآن كريم)

 

آئین نامه اخلاق حرفه ای ذاکرنیوز


 
 
اعضای تحریریه  «ذاکرنیوز»، اعم از خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، دبیران و سردبیران، مجموعه اصول و معیارهای اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را به عنوان مبانی مشترک حرفه‌ای وظیفه خود می‌دانند.

این مرامنامه مقررات اداری یا مسائل انضباطی ذاکرنیوز نیست، بلکه تنها اصول اخلاقی را تبیین می‌کند که خبرنگاران ذاکرنیوز با رعایت آن، استقلال، اعتبار و درستکاری رسانه و مسئولیت‌ها و تحقق وظایف خود را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، قانون مطبوعات و سایر قوانین مرتبط با فعالیت‌های رسانه‌ای نصب العین ذاکرنیوز است.

ضرورت تامين حق همگان براي دسترسي آزادانه به اطلاعات و برخورداري از آگاهي هاي صحيح و ضروري درباره رويدادها و افكار عمومي ، براي آزادي مطبوعات و ساير وسايل ارتباط جمعي در جوامع معاصر، جايگاه برجسته‌اي پديد آورده و نقش اجتماعي روزنامه نگاران را بيش از پيش، مورد توجه قرار داده است.

به همين لحاظ، اهميت حفظ وحراست آزادي مطبوعات و ساير رسانه ها و ايجاد شرايط مطلوب فعاليت روزنامه نگاران و خبرنگاران، ايجاب مي كند كه در فرايند جست وجو، جمع آوري، تهيه و تدوين اخبار و اطلاعات عيني مورد نياز همگان وهمچنين انتقال و انتشار آنها، موانع محدوديت وجود نداشته باشند و دست اندركاران مطبوعات و ساير رسانه هاي عمومي بتوانند بر اساس آزادي هاي بنيادي عقيده وبيان و اطلاعات، كه آزاد مطبوعات را هم در برمي گيرند و در قوانين اساسي و اسناد حقوقي بين‌المللي پيش بيني شده اند، وظايف حرفه‌اي خود را انجام دهند

به بيان روشن تر، حق دسترسي آزادانه همگان به اطلاعات، از ضرورت شناخت شرايط محيط زندگي، براي رفع نيازهاي اجتماعي و نگهباني از مصالح و منافع عمومي، سرچشمه گرفته است و تحقق آن، مستلزم آن است كه امكانات تأسيس و فعاليت آزاد مطبوعات و ساير رسانه ها، تأمين و تضمين شوند

به همين جهت با توجه به آن كه آزادي مطبوعات و حق همگان براي برخورداري از اطلاعات، با تدارك و اخبار و گزارش هاي مورد انتقال و انتشار، به وسيله نشريات دوره اي و رسانه هاي ديگر و از طريق روزنامه نگاران و خبرنگاران حرفه اي تحقق مي يابند

وظيفه اصلي اهالی رسانه آن است كه اطلاعات صحيح، جامع و كامل در مورد تمام موضوع ها و مسائل مربوط به نيازهاي اجتماعي و منافع و مصالح عمومي، در اختيار مردم بگذارند و به عبارت ديگر، موظفند تمام اطلاعاتي را كه شهروندان براي مشاركت فعال در زندگي يك جامعه مردم سالار به آن ها نياز دارند، آماده سازند و به آنان عرضه كنند

بنابراين رسالت اجتماعي اهالی رسانه، براي آگاهي دهي درباره وقايع و مسائل زندگي جمعي و بازتاب تعامل عقلايي افكار و عقايد همگاني و تشريح و تفسير و نقد آنها، بر حق دسترسي آزادانه همگان به اطلاعات و بر مبناي آن، بر آزادي مطبوعات و ساير رسانه ها، استوار است

در عين حال، آزادي خبرنگاران براي دستيابي به اخبار و اطلاعات و انتقال و انتشار آنها، ضرورتاً داراي محدوديتهايي است كه بايد نسبت به رعايت آنها، متعهد و مسوول باشند

پيش بيني وظايف و مسئوليت هاي اجتماعي اهالی رسانه در قوانين و مقررات حقوقي و مجموعه هاي اصول و معيارهاي اخلاقي حرفه اي روزنامه نگاري، به همين منظور، صورت مي گيرد. اما در كار پراهميت روزنامه نگاران، تحقق وظايف و مسؤوليت هاي اجتماعي آنان در صورتي امكان پذير است كه شرايط استقلال و شرافت حرفه اي آنها تامين شده باشند وبه اين منظور، توجه به حقوق و امتيازهاي معنوي واجتماعي روزنامه نگاران نيز ضروري است

 

 ذاکرنیوز در راستای رسالت مطبوعاتی خود، آیین نامه اخلاق حرفه ای رفتاری خود جهت اطلاع کاربران خودبه شرح ذیل منتشر می کند:

 1- نشر اخبار شفاف با رعایت انصاف و بی طرفی در چارچوب قانون اساسی و رعایت مصالح ملی

2- حصول اطمینان از صحت و اعتبار اخبار منتشره و پرهیز از درج مطالب غیرموثق

3- احترام به حریم خصوصی افراد و اجتناب از هرگونه اهانت به افراد حقیقی و حقوقی

4- نگهبانی از حقوق مولفین و صاحبین آثار

5- نداشتن گرایش تند به چپ و راست در زمینه سیاسی – اجتماعی و فرهنگی و...

6- نظم و انضباط کاری و اداری به صورت دقیق و جدی

 7- اعتقاد و پایبندی به اصول اخلاق اسلامی و ارزش های اسلامی

8- پاسداشت زبان فارسی بعنوان سرمایه فرهنگی همه ی ایرانیان

9- احترام به حیثیت شخصی و حریم خصوصی افراد، خودداری از توهین، تهمت و افتراء نسبت به اشخاص

 10- تلاش در حفظ سلامت و آرامش روانی جامعه

 11- شفاف سازی فعالیت ها و استفاده از نقطه نظرات و پیشنهادهای اصلاحی

 12-  احترام به حقوق همه انسان ها با هر گونه گرایش و خط مشی سیاسی

 13- ذاکرنیوزرسانه ای کاملا مستقل است و هیچ گونه وابستگی به هیچ یک از احزاب سیاسی ندارد


- آئین نامه اخلاقی- حرفه ای ذاکرنیوز قبلا و به صورت رسمی اعلام شده است ومواضع سیزده گانه بالا نیز به تدریج و حسب ضرورت تکمیل خواهد شد .

آخرین اخبار