آقامحمدی معتقد است داستان امروز گاه در "چه گفتن" الکن است؛ در نتیجه نویسندگانی داریم که مهارت داستان‌نویسی دارند اما اثر آنها چیزی برای عرضه ندارد.

حسین دارابی فیلمساز جوانی که عنوان «چهره سال هنر انقلاب» در عرصه سینمای داستانی را به دست آورده است، ضمن اشاره به دغدغه‌های خود از شرایط احیای جریان استقبال مخاطبان از سینمای انقلاب گفت.

کارگردان سریال «زیرخاکی» اعتقاد دارد در صدا و سیما کارشناسی اتفاق نمی‌افتد و تا مادامی که مدیران کنونی رسانه ملّی به این جمع‌بندی نرسند که تحول باید در درون خودشان شکل بگیرد، تحولی اتفاق نمی‌افتد.

سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «خط سوره» روز گذشته 26 فروردین با محوریت نسبت سوره با ادبیات با حضور علی محمد مؤدب، شاعر و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد در امور شعر، قاسمعلی فراست نویسنده و منتقد ادبی و نعمت الله سعیدی، پ ...

داور یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران ضمن تشریح روند داوری آثار حاضر در این دوره، پیشنهادهایی را به‌منظور افزایش سطح اثرگذاری این رویداد هنری ارائه کرد.

شبکه نمایش‌خانگی رئالیتی‌شوی «ناتو» با اجرای محمدرضا علیمردانی عرضه می‌کند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت موضوع لجستیک وجایگاه آن درحمل و نقل کشور گفت: پیشنهاد تشکیل معاونت لجستیک در وزارت راه و شهرسازی به منظور تقویت زیرساخت‌ها مطرح شده است.

اینجا گفتمان مقاومت تنها به مرزهای جمهوری اسلامی ایران ختم نمی‌شود، بلکه آن را باید در فرامرزهای ایران و در دهکده جهانی آن را دید، مقاومتی که مفهوم ایستادگی در برابر ظلم و ستم بدون هیچ مرزی به واسطه گسترش تفکر مقاومت بود ...

تعطیلی کتابفروشی‌ها در سال‌های اخیر موضوع تازه و جدیدی نیست،‌ مشاهدات نشان می‌دهد که تعطیلی‌ها عمدتاً در پی اقتصادی نبودن این حرفه و اجاره بهای سنگین مالکان بوده است،‌ مالکانی که گاهی نهادهای عمومی و بانک‌ها هستند.

کتاب «مفاهیم اساسی فلسفه هنر» نوشته تایگر روهولت با ترجمه سهند سلطاندوست توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

شب چهره‌های هنری سال ۱۴۰۱ در رشته‌های هنرهای تجسمی، ادبیان پایداری، انقلاب و دفاع مقدس و طنز شامگاه شنبه ۲۶ فروردین ماه در حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام زارع مدیر بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم می‌گوید که مهمانان خارجی این دور از نمایشگاه قرآن کریم، تصویر حقیقی جمهوری اسلامی ایران را به کشورهای خود منتقل می‌کنند.

حسین کشفی اصل کارگردان «لئوناردو داوودنژاد» درباره از سر گیری اجرای نمایش و تغییراتی که کار نسبت به ۷ ماه قبل داشته است، توضیحاتی ارائه داد.

برگزاری دوره‌های آموزش قرآن، کلاس‌های کاردستی و میزهای بازی از بخش های مختلف غرفه آموزش و پرورش در سی امین دوره نمایشگاه قرآن امسال بود.

فقدان برگزاری کنسرت‌های جدی در فصل جدید برگزاری اجراها، یکی از نکات مهمی است که استمرار آن می‌تواند تبدیل به بحرانی جدی و هشداردهنده در فرآیند ارائه محصولات موسیقایی کشورمان شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ هنر ارتباطات گفت: افروغ با امام خمینی (ره) هویت یافت و همه حیات علمی و سیاسی اش در رفت و برگشت بین «انقلاب اسلامی» و «جمهوری اسلامی» گذشت.

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی