نشست «نگاهی به ادبیات معاصر تاجیکستان در دوران معاصر» عصر روز گذشته در محل برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

کتاب «صبح روز نهم» نوشته گل‌علی بابایی شامل سرگذشت‌نامه مستند شهید علی‌رضا نوری به چاپ چهارم رسید و در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی از عرضه مجموعه فهرستگان نسخ خطی(فنخا) در سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی ستادبرگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلی‌تهران علاقمندان به هنر هفتم می‌توانند رایگان فیلم ببینند.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل وابسته ۱۶ کتاب چاپ اولی را به سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران می‌آورد.

مدیر انتشارات سرو گفت این‌ناشر با ۴۵ عنوان کتاب در بخش حضوری و ۷۳ عنوان کتاب در بخش مجازی در زمینه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

کتاب صوتی «آشیانه اشراف» نوشته ایوان تورگنیف با ترجمه لیدا طرزی توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

مدیر انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت گفت: انتشارات قدر ولایت در نمایشگاه کتاب و بخش ناشران عمومی مجموعاً با ۲۲۰ عنوان کتاب که ۱۸ عنوان آن چاپ اولی است حضور دارد.

۲۰ بانوی هنرمند نقاشی‌خط، به مناسبت هفته معلم و با شرکت در کارگاه «مشق مهر» که ذیل جشنواره بین‌المللی «توراندخت» برگزار شد، نام این معلم نمونه را قلم زدند.

بجنورد_ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری خراسان شمالی گفت: فعالیت‌های کتابخانه کانون فرهنگی هنری اندیشه روستای قره خانبندی بجنورد با هدف ترویج کتابخوانی از قاب رسانه ملی منتشر می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای سمفونی "ایثار" به یاد 8 هزار شهید همدان در تالار وحدت خبر داد.

در نشست خبری موسسه اسکای آرت، ضمن امضای تفاهم‌نامه با رسانه آرپا درباره اهداف این موسسه و شرایط و امکاناتی که برای تولید 12 فیلم کوتاه و مستند در هر فصل از سال در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهد، توضیحات مفصلی ارائه شد.

دو مجموعه خصوصی اعلام کردند که از تولید فیلم کوتاه و مستند در سراسر کشور حمایت خواهند کرد و این حمایت، تنها محدود به تهران نخواهد بود.

آیت الله سید محمدتقی مدرسی در دیدار با تولیت آستان قدس حسینی ضمن تقدیر از فعالیت‌های آستان مقدس حسینی، از علمای دینی خواست برای رساندن پیام اسلام محمدی تلاش کنند.

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی‌ «غریب» که با موضوع برشی از زندگی شهید بروجردی این روزها در حال اکران در سینماهاست می‌گوید تعجب می‌کند که برخی مسئولان فیلمش را دوست داشته‌اند!

رییس سازمان سینمایی معتقد است جهان، دو تمدن بزرگ ایران و چین را با جاده ابریشم به‌خاطر دارد و سینمای امروز می‌تواند استعاره‌ای از همان شاه‌راه بزرگ تلقی شود.

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی