کتاب سلول شماره 14، خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان اسپانیایی با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و مذهبی کلمبیا در محل کنگره ملی کلمبیا در بوگوتا رونمایی شد.

مستند کوتاه «چوب» ساخته مرتضی پایه‌شناس به بخش نهایی مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم‌های خیلی کوتاه «تری کورت» فرانسه راه پیدا کرد.

فراخوان سی‌ویکمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

دومین رویداد ملی استاپ موشن با برپایی مجموعه برنامه‌هایی متنوع و با حضور تیم‌های برگزیده از سراسر کشور در تهران برگزار می‌شود.

گروه اجرایی نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی شامگاه جمعه هشتم اردیبهشت از عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که به تازگی به سوگ دخترش نشسته قدردانی کرد.

یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران، امشب شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه با معرفی برگزیدگان در موزه هنرهای معاصر تهران به کار خود پایان داد.

براساس آمار منتشر شده در سامانه سمفا سه روز آخر هفته گذشته 184335 نفر مخاطبان هنر هفتم کشورمان برای سینما رفتن بلیت تهیه کردند و به تماشای اثر مورد علاقه خود نشستند.

رضا اسماعیلی در مراسم گرامیداشت زنده‌یاد براتی‌پور، خلأ مستندنگاری در ادبیات انقلاب را زنگ خطری برای این حوزه دانست که ممکن است چیستی آن را به خطر بیندازد.

مهوش وقاری بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ضمن اشاره به اظهار لطف مردم به او به‌رغم مدتی دوری‌اش از فعالیت هنری، می‌گوید همکارانش اما او را فراموش کرده‌اند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه ‌‌تولیدات نمایشی ‌دولت قبل کم‌ترین همراهی را با سیاست‌های نظام داشت، گفت: در دولت مردمی گام اول باز گرداندن مرجعیت به حکمرانی فرهنگ در اداره کشور است.

در پی شهادت نماینده‌ی مجلس خبرگان رهبری، آیت الله عباسعلی سلیمانی، پیامی از سوی آیت الله رشاد رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران صادر شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس از ایجاد حوزه هنری این شهرستان در محل ترنجستان خبر داد.

هنرهای نمایشی از جمله تئاتر فارغ از ساحت هنری خود، دارای روایتی از جهان پیرامون هستند و به زبان هنر با مخاطبان خود، تعاملی ایدئولوژیک برقرار می‌کنند.

موسیقی تیتراژ سریال «اسکیپی» یکی از مهم‌ترین و خاطره‌سازترین ملودی‌های مرتبط با سریال‌های خارجی سیماست که همچنان در ذهن‌مان روزها و خاطرات شیرین دهه شصت را تداعی می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان فرهنگ و هنر، رساترین ابزار برای انتقال دستاوردها و افتخارات ایران اسلامی است

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب گفت: ناشران متقاضی حضور در این دوره از نمایشگاه تا پایان دهم اردیبهشت‌ماه ثبت‌نام خود برای حضور در این رویداد را نهایی کنند.

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی