انتشارات ققنوس کتاب «روان‌شناسی هنر» نوشته جرج مدر را با ترجمه سهند سلطان‌دوست منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

براساس آمار منتشر شده هفته گذشته تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی ، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و همچنین تالار هنر میزبان 5303 نفر علاقه‌مند به تئاتر بودند.

بررسی ظرفیت ۱۴۵ هزار نفری پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد و دکتری در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد بیشترین ظرفیت به گروه های علوم انسانی و فنی - مهندسی و همچنین دوره روزانه اختصاص دارد.

سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج امسال به همت دارالقرآن بسیج کشور برگزار می‌شود و ثبت‌نام این مسابقات تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد.

امام خمینی روحیه ای به جوانان در یمن، سوریه، عراق، کشمیر، پاکستان، آفریقا، نیجریه، فلسطین، داد، به آنها این باور را عطا کرد که می‌توانند علیه قدرتمندترین و مستکبران با دست خالی مبارزه کنند.

کارگردان نمایش «مزون» عنوان کرد این اثر نمایشی روایتی عاشقانه از انتظار همسران و مادران شهدا را در دوران جنگ به تصویر می‌کشد.

محمدرضا ورزی هنرمند شناخته‌شده عرصه سینما و تلویزیون می‌گوید که امام خمینی (ره) بنیانگذار سینمای نوین ایران و مردی برای تمام فصول است.

آیت الله مصباح یزدی درباره امام خمینی می گوید: امام این را تعلیم‌وتربیت اسلامی می‌دانست. او کوشید تا افراد را به اندازه‌ استعدادشان پرورش دهد و تا آخرین لحظه هم از این مسیر منحرف نشد.

مدیرعامل خانه سینما در واکنش به این سؤال که باید چه کار کرد آرامش به سینمای ایران برگردد، می‌گوید: من فکر می‌کنم در هیچ زمانی نباید فرهنگ و هنر تعطیل شود؛ اینکه بیاییم به عنوان اعتراض، تحریم و تعطیل کنیم شدنی نیست چون فر ...

ترجمه کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده انسان» تألیف هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دانیل هوتنلاکر توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

استاد حوزه علمیه گفت: امام هشتم (ع) ریشه و حقیقت عبادت را اندیشه در کارهای خداوند مهربان در عالم هستی می‌دانند.

خواهر شهید روحانی مدافع حرم حجت الااسلام علی تمام زاده، گفت: اولین چادرم را علی با پول تو جیبی هایی که پس انداز کرده بود، هدیه خرید.

سازمان سینمایی «سوره» برای نخستین‌بار در بازار فیلم مسکو که هر ساله در کشور روسیه برگزار می‌شود، حاضر شد و تازه‌ترین آثار خود را در این بازار بین‌المللی به نمایش گذاشت.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های جدّی وزارت ارشاد توجه به دیپلماسی فرهنگی است، توضیحاتی درباره عدالت فرهنگی و راه‌اندازی شهرک دیجیتالی قزوین ارائه داد.

معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان اعتقاد دارد وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی استقبال گرمی از تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران داشته است.

معاون هنری ارشاد از کمبود بودجه برای هنر کشور می‌گوید که توان را برای تولید آثار هنری فاخر کم می‌کند؛ چیزی که منجر به کمبود این آثار در عرصه هنر انقلاب هم شده است. این در حالی است که برخی سفارتخانه‌ها برای تئاتری هزینه س ...

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی