آئین وداع با پیکر فاطمه کریمی مشاور عالی بخش هنر و معماری شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی برگزار شد.

رویداد ملی "استاپ موشن" با محوریت انیمیشن سازی برگزار شد و تلاش کرد تا نوجوانان را به سمت این رشته هنری تشویق کند.

سیاوش طهمورث درباره وضعیت حمایتی از هنرمندان تئاتر تصریح کرد مدیران و مسئولان مگر از جیب خود قرار است از هنرمند تئاتر حمایت کنند؟ یک هنرمند تئاتر سال‌های سال زحمت کشیده است.

مسئول ستاد پیشگیری و مدیریت بحران نمایشگاه کتاب گفت: ارزیابی ایمنی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها از اقدامات ستاد پیش از آغاز نمایشگاه کتاب است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: در شب میلاد امام رضا (ع) میزبان برگزیدگان این جشنواره شعر خواهیم بود و نشان ارادت تقدیمشان می‌شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و هیات همراه با حضور در منزل جمال شورجه تهیه کننده و کارگردان سینما، ضمن گپ و گفتگو با این هنرمند پیشکسوت، در جریان روند درمانی وی قرار گرفت.

جان سی رایلی بازیگر آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن امسال انتخاب شد.

نشست هم‌اندیشی نخبگان قرآنی در راستای تربیت ۴ هزار حافظ و هزار معلم روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم ویژه همسر و فرزندان طلاب سراسر کشور در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: پایه وحدت اسلامی و اندیشه تمدن اسلامی باید در نظام‌های آموزشی دینی،دانشگاهی و آموزش پرورش مورد توجه باشد،اما متأسفانه دردنیایی معاصرخلاف این امر را شاهد هستیم.

مراسم رونمایی از سه اثر ارزشمند مرحوم حضرت آیت الله شاه آبادی پس از گذشت هفت دهه با حضور علما و بزرگان حوزوی در حوزه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد.

کتاب تازه اسماعیل شفیعی سروستانی، پژوهشگر حوزه مطالعات مهدویت، با عنوان «موقعیت آخرالزمانی شیعیان و چهار خط استراتژیک» منتشر شد.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در پی انتشار برخی از صحبت‌ها و اظهارنظرها مبنی‌بر قطع بیمه تامین اجتماعی تعدادی از هنرمندان عضو این صندوق توضیحاتی را ارائه کرد.

بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون با گلایه از عدم توجه فعالان ‌فرهنگی و سینماگران به خلیج فارس گفت: از تمام افرادی که دست به قلم بوده و می‌توانند درباره خلیج فارس کتاب، فیلم‌نامه و نمایشنامه بنویسند می‌خواهم نسبت به این م ...

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد تلاش دارد در هر استان حداقل یک انجمن خیریه نخبه‌پرور ایجاد کند تا بتوان ظرفیت‌ها و توان مردمی و امور وقف و خیریه را برای حمایت از نخبگان به کار گرفت.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ سراهایی را در شهرها و روستاها ایجاد شده که متولی ندارند و می‌طلبد که برای آنها نیروی انسانی لازم تامین شود.

عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل شورایی هنری جهت حضور ایران در دوسالانه ونیز 2024 خبر داد.

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی