مدیرعامل صندوق ملی مسکن با تشریح جزئیات اولین جلسه هیئت امنای این صندوق،گفت:مابه‌التفاوت 6000 میلیاردی سود وام مسکن روستایی از منابع صندوق تامین می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نرخ رشد درآمدهای مالیاتی یزد پایین‌تر از نرخ تعیین شده در قانون در نظر گرفته شده است.

ایلان ماسک مدیر ارشد تبلیغات شبکه تلویزیونی «ان بی سی یونیورسال» را به عنوان مدیر ارشد اجرایی توئیتر انتخاب کرد. این درحالی است که شرکت سعی دارد فرایند کاهش درآمد را معکوس کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سالانه ۲۰۲۳ بانک توسعه اسلامی در جده عربستان سعودی با محمد الجدعان وزیر مالیه این کشور دیدار کرد.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ضمن برشمردن موانع توسعه تجارت ایران و عربستان گفت: بهبود روابط تجاری با عربستان منجر به رشد مبادلات تجاری ایران با کشورهای عربی منطقه و جهان اسلام می شود.

در گذشته تولید زغالسنگ منطقه کرمان بیش از 700 هزار تن بود ، اما سال گذشته در این منطقه 250هزار تن زغالسنگ تولید شد که حاصل سیاست پائین نگاه داشتن و غیر واقعی بودن قیمت زغال سنگ و اصرار بر عدم دخالت در این حوزه به دلیل ان ...

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: در کنار سایر مذاکرات دوجانبه در اجلاس جده، با همتای عربستانی حول شکل دهی مناسبات اقتصادی دو کشور گفتگوی مفصلی داشتیم.

وزیر اقتصاد در میزگرد بانک توسعه اسلامی راهکارهایی عملیاتی برای تسهیل در انتقال دانش، استفاده از بخش خصوصی و تامین مالی موثرتر پروژه‌ها از سوی بانک توسعه اسلامی ارائه داد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، ضمن اشاره به خرید مستقیم ارز صادرکنندگان توسط بانک مرکزی، عنوان کرد اگر بانک ها قدرت تراستی ها در نقل و انتقال ارزهای صادراتی را داشته باشند، این اقدام منجر به تسهیل در ورود ارز ه ...

در چارچوب منافع ملی، تولیدکننده و صادرکننده‌ای که با ارز مصوب تولید و صادر می‌کند و هزینه‌های خود را با نرخ رسمی مصوب پوشش می‌دهد نباید ارز خود را با نرخ آزاد و قاچاق به فروش برساند.

مدیرعامل بانک رفاه، ضمن ترسیم نقشه راه و اهداف این بانک تا سال 1405، افزایش سرمایه کم سابقه بانک رفاه را قدمی در جهت حمایت از تولید و رشد اقتصادی کشور توصیف کرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح انتقال سوابق بیمه میان صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق در صندوق های مختلف بیمه ای مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی جزئیات مصوبه افزایش قیمت شیرخام را به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد.

نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 20 اردیبهشت ماه با رشد 0/06 واحد درصدی نسبت به هفته قبل از آن، 23.61 درصد شد.

وزارت صمت در پاسخ به حمایت رسانه‌های منتقد دولت از گران‌فروشی خودروهای مونتاژی اعلام کرد: سیاست وزارت صمت کاهش هزینه تمام‌شده، افزایش تولید و جلوگیری از گران‌فروشی خودروهای مونتاژی است.

نتایج جدیدترین نظر سنجی بانک مرکزی اروپا نشان می دهد که مصرف کنندگان در منطقه یورو انتظار تورم بالاتری را در ماه های آینده دارند.

مکتب اقتصادی کلاسیک ها، حاکمیت بدون چون و چرای مکانیزم بازار بدون دخالت دولت در اقتصاد را مورد تأکید قرار می د ...

پربازدیدترین های اقتصادی