در حالی 29 فروردین وزیر اقتصاد طی یک نامه فوری خواستار بررسی کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای وارداتی در سران قوا شد اما 20 روز بعد لایحه مربوط به مجلس ارسال، و با وجود تصویب فوریت آن، اخیرا گمرک خبر از تصویب لایحه در شور ...

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در مراسم افتتاح خانه خلاق هزاره در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از حمایت ۵ هزار میلیارد ریالی معاونت برای توسعه صنایع خلاق خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین 250 متری رایگان به خانوارهای روستایی دارای 3 فرزند خبر داد و گفت: غرب‌زده‌ها باعث روند نزولی افزایش جمعیت ایران شدند.

بانک توسعه اسلامی با اشاره به کسری 2700 میلیارد دلاری منابع مالی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی در کشورهای اسلامی تا سال 2040 اعلام کرد: ایران برای اجرای پروژه‌های زیرساختی تا این سال 153 میلیارد دلار کسری منابع دارد.

وزیر راه از پذیرش کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت:با افزایش سرمایه صندوق ملی مسکن سود وام بافت‌های فرسوده را تامین می‌کنیم.

یک کارشناس اقتصادی معتقد است؛ عمل به نسخه‌های تعدیل تاکنون به تشدید دایره مخرب تورمی دامن زده است.

نائب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران با بیان این که تورم ریشه پولی دارد و ابزار مهار آن نرخ بهره است گفت: تا وقتی نرخ تورم بیش از نرخ سود بانکی است همه به دنبال وام‌های بانکی بدون بازپرداخت هستند.

رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با کریستالینا جورجیِوا رئیس صندوق بین‌المللی پول بر افزایش تعاملات با این نهاد مالی بین‌المللی با رعایت منافع ملی بالاخص در شرایط تحریم‌های غیرقانونی تاکید کرد.

رییس مجمع واردات گفت: در نبود وزارتخانه تخصصی، مدیریت واردات آنگونه که باید اعمال نشد و قاچاق علاوه بر محصولاتی که وارداتشان ممنوع شده بود، محصولاتی که در داخل تولید می‌شوند را نیز در بر گرفت و نتیجه آن تعطیلی بسیاری بنگ ...

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از اهداف ما در برنامه هفتم رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی است که رسیدن به این هدف کار سختی نیست.

کتاب «استیون اسپیلبرگ و فلسفه» توسط انتشارات کرگدن در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

بهره گیری از پتانسیل های خورشیدی میتواند اثرات مثبتی در صرفه جویی منابع انرژی داشته باشد. در این خصوص شناسایی نواحی مستعد و مناسب که در آن انرژی خورشیدی در حد مناسبی بوده و بتواند جایگزین انرژیهای فعلی شود از اهمیت زیادی ...

مرکز آمار ایران اعلام کرد: علیرغم گزارش های خبری نادرست و نامعتبر، تورم ماهانه فروردین 1402 نسبت به اسفند 1401 کاهشی بوده است.

براساس توافقات انجام شده بین ایران و روسیه بناست 2 بانک ایرانی در روسیه نمایندگی و شعبه داشته باشند و مهمترین بانک روسیه نیز در ایران نسبت به تأسیس نمایندگی اقدام کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه یک سونامی داوری در فوتبال ایران در پیش خواهد بود، گفت: به پرسپولیس بابت قهرمانی در لیگ تبریک می گویم.

در حالی که بانک مرکزی معاملات شرکتها در بازار آزاد ارز را صراحتا تخلف اعلام کرده، منابع ارزی ترخیص کالا با پته گمرکی از بازار غیررسمی تامین شده و در مورد واردات کالا از محل صادرات خود نیز ابهامات جدی درمورد نرخ گذاری مطر ...