سه شیوه‌نامه قیمت‌گذاری ارزی و ریالی کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی، تایید و تمدید مجوز ثبت سفارش، و اولویت‌دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شد.

شیوه نامه اولویت دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد.

در حالی که حدود 18 ماه قبل وزارت اقتصاد از برنامه رشد غیرتورمی رونمایی کرده بود،‌ حالا زمزمه‌هایی از مطرح‌شدن دوباره این برنامه بعد از تشدید فشارها برای ارائه یک برنامه جدید برای مهار تورم شنیده می‌شود.

بانک مسکن درخواست افزایش وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم را به بانک مرکزی ارائه کرده که در صورت موافقت با آن سقف وام به 800 میلیون تومان افزایش می‌‌یابد.

دانشجویان متقاضی ارز دانشجویی می‌توانند فقط با ارائه تعهدنامه محضری ارز مورد نیاز را از بانک دریافت کنند.

با اعلام مرکز مبادله ایران، دانشجویان متقاضی ارز دانشجویی می توانند فقط با ارائه تعهدنامه محضری ارز مورد نیاز را از بانک دریافت کند.

ضرورت دارد که چینی‌ها مقوله دلار زدایی را به‌عنوان اقدامی مکمل با سایر پروژه‌های بلندمدت خود ازجمله «ابتکار کمربند و راه» تعریف کنند تا از این رهگذر تقاضای کشورهای حاضر در مسیر این مگا پروژه را برای یوآن افزایش دهند.

محدوده‌های مناطق آزاد بدون وجود زیرساخت‌های مورد نیاز تعیین و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز و به تدریج ایجاد زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

منطقه آسیا-اقیانوسیه باید ۷۱ تریلیون دلار هزینه کند تا به درخواست سازمان ملل متحد برای کربن‌زدایی سریع‌تر پاسخ دهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که تشکیل وزارت بازرگانی در واقع ابزار جدیدی برای تنظیم بازار به دست نمی دهد و دستاورد جدیدی حاصل نمی شود گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی فقط بخشی از وظایف به فرد دیگری منتقل می‌شو ...

بنابر دیدگاه برخی کارشناسان اقتصادی، استفاده بانک مرکزی از ابزار نرخ سودبه منظور دستیابی به کاهش رشد نقدینگی منطقی به نظر می‌رسد؛ اما عوامل بسیاری کارآمدی این ابزار راتحت‌الشعاع قرارمی‌دهند.

سخنگوی دولت در نشست پرسش و پاسخ با تشکلهای دانشجویی هرمزگان، به تشریح کارنامه یک ساله دولت و فعالیت‌های دولت سیزدهم در مهار تورم، افزایش تولید خودرو، ایجاد اشتغال و تولید مسکن پرداخت.

وزیر اقتصاد با اشاره به جزییات مذاکرات پایانی رییس‌جمهور کشورمان با همتای سوری خود، از ارسال توافقات امضا شده ایران و سوریه تا هفته آینده خبر داد و گفت: رفع موانع تجارت دو کشور از دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهوری به سوریه ...

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: پیش نویس تفاهم نامه ارتقا همکاری‌های تجاری وصنعتی ایران با کشور مالی در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و شهرک‌های صنعتی با همکاری وزارت امورخارجه تدوین می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حدود 120 میلیارد تومان مجموع منابع حبس شده مردم در بانک‌ها است که این منابع می‌توانست در اختیار تولید کشور قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس از حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی نحوه و روند اختصاص ارز برای کالاها خبر داد.

مکتب اقتصادی کلاسیک ها، حاکمیت بدون چون و چرای مکانیزم بازار بدون دخالت دولت در اقتصاد را مورد تأکید قرار می د ...