تایید طرح انتقال سوابق بیمه میان صندوق های بازنشستگی توسط شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح انتقال سوابق بیمه میان صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق در صندوق های مختلف بیمه ای مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش ذاکرنیوز ، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری صبح امروز شنبه (23 اردبیهشت)  با اشاره به آخرین طرح ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان، اظهار داشت: طرح نقل و انتقال ضوابط و سوابق بیمه‌ای افراد یکی از موارد مورد بررسی در شورا بود که چند بار در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان بوده که در نهایت با اصلاحات صورت گرفته در مجلس، مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 وی افزود: همچنین اصلاح قانون ساختار تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نیز پس از چند مرتبه رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان نهایتا به تایید شورا رسید. علاوه بر این طرح حمایت از گزارشگران فساد مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: این طرح 17 ماده دارد که شورا نسبت به 4 ماده آن ابهاماتی داشت. به طور مثال در ماده 7 این طرح نسبت به بازه زمانی اعمال این مصوبه ابهاماتی وجود داشت که مجلس باید در این رابطه شفاف سازی کند. البته عمده ابهامات شورای نگهبان در جهت حمایت از افشاگران و دقیق تر شدن این مصوبه برای حمایت از افشاگران فساد است که امیدواریم مجلس این ابهامات را مرتفع کند.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: طرح بانکداری جمهوری اسلامی نیز در جلسات اخیر شورا مورد بررسی قرار گرفت. این طرح ابتدا با اشکالات و ابهامات متعددی مواجه بود که به مرور با رفت و آمدهایی که بین مجلس و شورا داشت در حال مرتفع شدن است و منتظریم که ایرادات باقی مانده از سوی مجلس رفع شود تا مجددا مورد بررسی در شورا قرار گیرد.

وی همچنین گفت: لایحه عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا دیگر لایحه مورد بررسی در شورا بود که به خلاف شرف و قانون اساسی دانسته نشد و موزد تایید اعضای  شورای نگهبان رسید.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره بحث واگذاری بی‌ضابطه خودرو به برخی نمایندگان و اینکه این موضوع در بررسی صلاحیت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد یا خیر گفت: هنوز در این زمینه گزارشی دریافت نکردیم اما اگر خلافی در این خصوص صورت گرفته باشد، در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

خبر در حال تکمیل است...

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار