ماهیت حقوقی معاملات فردایی (کاغذی یا فیزیکی) در واقع شرط‌بندی بر روی تغییرات آتی نرخ طلا، سکه و ارز می باشد که با چهار چالش اخلال در نظام اقتصادی، فرارمالیاتی، قمار و ... مواجه است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: 106 میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی به بانک‌ها در 7 سال اخیر تسویه شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو از دستور بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات 30 هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های دارویی خبر داد.

یک کارشناس بخش کشاورزی با اشاره به اینکه 7 قلم اول محصولات وارداتی مربوط به بخش کشاورزی است گفت: برنامه دولت برای تامین امنیت غذایی در برنامه هفتم چیست.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: باید نشانگاه‌های اقتصادی شناسایی و برنامه ریزی لازم در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز انجام شود.

​​رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در جمع بازرسان و حسابرسان این بانک گفت: با نظارت مستمر و هدفمند با هدف اصلاح چرخه‌های معیوب، بازرسان و حسابرسان می‌توانند موتور محرکه فعالیت‌های موثر و رو به جلوی بانک باشند.

کاروان ورزشی المپیک ویژه ایران با هماهنگی فدراسیون جانبازان و معلولین در 9 رشته ورزشی و با ظرفیت 25 ورزشکار زن و مرد دارای کم‌توانی ذهنی به مسابقات جهانی المپیک ویژه برلین-2023 اعزام خواهد شد.

مسعود دانشمند گفت: کیف پول یا یارانه نقدی تورم زا است و کالابرگ می تواند جایگزین مناسب برای یارانه تورم زا باشد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه عمده حمایت صندوق از طرح‌های کوچک و خرد است، گفت: در سال گذشته 40هزار و 800طرح اشتغال‌زا در سراسر کشور مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفت.

برای ایجاد فرماندهی واحد در ترانزیت کشور و اقتصادی شدن کریدورها بایستی تولیت ترانزیت با اختیارات کامل از مرجع بالادستی به وزارت راه و شهرسازی ارجاع شود.

در حالی هفته گذشته کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی وارداتی از 9 درصد به 1 درصد به تصویب رسید که وزارت اقتصاد توضیحی در خصوص چگونگی جایگزینی 50 هزار میلیارد تومان منابع درآمدی آن ارائه نکرده است.

بانک مرکزی به مردم درباره وجود دلارهای تقلبی در بازار غیررسمی هشدار داد و تأکید کرد: هموطنان به منظور جلوگیری از به خطر افتادن اموال و دارایی های خود، برای انجام امور و مصارف ارزی صرفاً به شعب ارزی بانک ها و صرافی های مج ...

اگر کارفرما نسخه ای از قرارداد را به کارگر ندهد، آیا کارگر می تواند شکایت کند؟

اگرچه برخی کاهش قیمت مسکن در روزهای اخیر را به دلیل سیاست هایی همچون مالیات بر خانه های خالی عنوان می کنند، اما به نظر می رسد سیاست اعمال تثبیت ارزی دلیل اصلی کاهش قیمت ها در بازار مسکن باشد.

برخی آمارهای غیررسمی حاکی است، بیش از یک میلیون کارگر در مناطق آزاد مشغول کار هستند که از شمول قانون کار خارجند و کارفرمایان تکلیفی درباره پرداخت حداقل دستمزد به آنها ندارند.

رییس سازمان امور مالیاتی از استقبال اصناف و مشاغل از مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفته شده خبر داد و تاکید کرد که این مشوق‌ها تا دو هفته دیگر پابرجا خواهد بود.

مکتب اقتصادی کلاسیک ها، حاکمیت بدون چون و چرای مکانیزم بازار بدون دخالت دولت در اقتصاد را مورد تأکید قرار می د ...