دادمان: براتی‌پور حق پدری برای شعرای معاصر داشت

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر انقلابی عباس براتی‌پور را تسلیت گفت.

 به گزارش ذاکرنیوز، متن پیام تسلیت محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به این شرح است: اناللّه و اناالیه راجعون، هنر انقلاب، یکی از شاخص‌ترین و معتقدترین شعرای خود را از دست داد. استاد عباسعلی براتی‌پور، از عالی‌جنابان عرصه شعر و ادب معاصر این سرزمین به همراه فرزند گرامی‌شان به آغوش خالق پر کشیدند.


هنرمند انقلاب نه یک وصف سریع و عبارتی قابل اطلاق به همه! بلکه عنوانی والا برای آنانی است که چشم انقلاب و چراغ مردمان هم‌عصر آن‌اند، انسان‌هایی که سلوک هنری‌شان از مردم گسسته نیست، هنرمندی‌شان نورِ ایمان دارد و عروج اجتماعی را به هنر اصیل و متصل، گره می‌زنند. استاد مرحوم عباس براتی‌پور از جمله این ره‌پویان و چه بسا از پیش‌گامان این عرصه بود. استادی متواضع، اخلاق‌مدار و مهربان، که سال‌ها حضورش در حوزۀ هنری انقلاب اسلامی و مدیریت جلسات شعر محضر رهبر عزیز انقلاب همچنین تلاش‌هایش در مسیر تربیت چند نسل از شعرا، در خاطرهٔ ما و همگان به نیکی به یادگار خواهد ماند.


او براستی حق پدری برای شعرای معاصر داشت و شعرش از زوایای فنی و معنایی دارای مراتب عالی بود؛ البته در این پیام مجال بسط و شرح آن نیست ولی نیاز است برای آشنایی بیشتر شاعران جوان با سبک و روند شعری ایشان، اهتمامی بیش از گذشته به کار بسته شود تا شمع شعرش فروزان بماند و برای سالیان و نسل‌ها ره‌نما باشد.


این‌جانب در برابر طبع بلند و اعتقاد استوار او که «شاعر انقلاب» ماند، سر تعظیم فرود می‌آورم و قریحهٔ منیع و عقیدۀ راسخش در ترویج و تعالی شعر انقلاب را می‌ستایم و این مصیبت سخت را به خانواده محترم، اهالی فرهیختهٔ عرصه شعر و ادب و دوست‌داران ایشان تسلیت گفته، از درگاه ایزد منّان برای روح این ادیب آزادمرد، رحمت و غفران و علوّ درجات آسمانی را مسئلت می‌کنم.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار