زائری مطرح کرد؛

افروغ با امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی هویت یافته بود

رئیس پژوهشگاه فرهنگ هنر ارتباطات گفت: افروغ با امام خمینی (ره) هویت یافت و همه حیات علمی و سیاسی اش در رفت و برگشت بین «انقلاب اسلامی» و «جمهوری اسلامی» گذشت.

به گزارش ذاکرنیوز ، قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ هنر ارتباطات و دبیر کارگروه رصد فرهنگی کشور، درگذشت عماد افروغ را با انتشار پیامی تسلیت گفت.


متن این پیام به شرح زیر است:


«با هزاران دریغ و افسوس، استاد فرزانه عماد افروغ، پس از عمری اندیشه ورزی و دردمندی، جان به جان افرین تسلیم کرد و نهاد ناآرامش، آرام گرفت (رحمت الله علیه).


او با امام خمینی (ره) و «انقلاب اسلامی» هویت یافته بود و همه حیات علمی و سیاسی اش در رفت و برگشت بین «انقلاب اسلامی» و «جمهوری اسلامی» گذشت. او بیش از همه «جامعه شناس انقلاب اسلامی» بود و نمای کاملی از جامعه شناس بومی متعهد و دردمند را به دانشجویان و پژوهشگران علوم اجتماعی و انسانی معرفی کرد.


تحلیل انتقادی و تجربه زیسته سیاسی و اجتماعی اش پشتوانه ارزشمندی برای نظام سیاستگذاری فرهنگی کشور بود و از کاربست و عرضه آن دریغ نداشت.


به عنوان عضو «شورای پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات»، مشارکتی مسئولانه و عالمانه همراه با افق گشایی از مسائل فرهنگی کشور داشت و در مقام عضو «کارگروه رصد فرهنگی کشور» بر بهره گیری از تحلیل علمی عمیق در فهم موضوعات فرهنگی تاکید داشت.


فقدان این استاد درد آشنا را به همه علاقمندان انقلاب اسلامی و باورمندان به دانش اجتماعی متعهد تسلیت می‌گوئیم و برای او که شیفته مرام و کلام امیرالمومنین علی (ع) بود از خداوند متعال، شفاعت آن امام همام و همنشینی با اولیا مسالت می‌کنیم.»

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار