جلسه رونمایی از مجموعه شعر آیینی «شافیه»، اثر عارفه دهقانی با حضور جمعی از شاعران برگزار شد. مؤسسه شاعران پارسی‌زبان این اثر را منتشر کرده است.

در ادامه طرح توسعه سینماهای حوزه هنری، در واپسین روزهای سال 1401، پردیس چند منظور مهرکوهسنگی مشهد با حضور وزیر ارشاد، مدیران سینمایی و هنرمندان در شهر مشهد افتتاح خواهد‌شد.

یک سینمادار می‌گوید که امروز بیش از گذشته نیازمند مجتمع‌های فرهنگی هستیم که در آن سینما همراه با کتاب‌فروشی و محیط‌های خانوادگی باشد.

کتاب «زندان در زندان» در قالب یازدهمین نشست از مجموعه نشست‌های «پاورقی» روز دوشنبه ۲۲ اسفند در حوزه هنری نقد و بررسی می‌شود.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنجشنبه هجدهم اسفندماه به شهرستان بناب آذربایجان شرقی سفر کرد.

«هجوم روس و اقدامات رؤسای دین برای حفظ ایران» نوشته سید حسن نظام الدین زاده، به کوشش نصرالله صالحی توسط انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر شد.

همزمان با شب میلاد امام زمان (عج) آیت‌الله نجم الدین طبسی به عنوان پژوهشگر برتر حوزه مهدویت معرفی شد.

غلامرضا امیرخانی استادیار سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران به مناسبت درگذشت عبدالله انوار یادداشتی درباره زندگی علمی این مترجم، نسخه‌پرداز، ریاضی‌دان و چهره علمی و فرهنگی نوشته است.

در حالی فهرست اکران‌ نوروزی فیلم‌ها جدید از سوی مقامات مسئول اعلام شد که بررسی آمارها نشان می‌دهد این هفته 43500 نفر کمتر برای دیدن فیلم‌های روی پرده بلیت سینما خریداری کرده‌اند.

رایزن فرهنگی ایران در بوسنی می‌گوید در سینمای ما آثاری وجود دارد که توانمندی‌ها و زیبایی‌های فرهنگی سرزمین ما را نمایش نمی‌دهد. باید معرف مفاخر و مشاهیر خود با زبان فیلم به جهانیان باشیم. درباره‌ی مشاهیر خود یک مستند منا ...

خلیفه شاهمیر بلوچ مالداری یکی از چهره‌های سرشناس فرهنگ و هنر بلوچ در مکُّران و اطراف چابهار دار فانی را وداع گفت.

بررسی دقیق آمارهای ماه گذشته دفتر موسیقی وزارت ارشاد از مجوزهای صادر شده نشان می‌دهد اوضاع موسیقی سنتی و نواحی مناسب نیست و سایه سنگین اقتصاد و جلب نظر مخاطبان برمسیر ژانر موسیقی کشورمان سایه انداخته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دشمن می‌خواهد چنین فضاسازی کند که جریان روحانیت، اثرگذاری و مرجعیت خود را در عرصه فرهنگی جامعه از دست داده است. هرگز این‌گونه نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل سند سلامت معنوی را قدم خوبی برشمرد و گفت: این سند به تنهایی کافی نیست و باید برای عملیاتی شدن آن تلاش کرد.

ماجرای وزیر کینه جو و تشرف ابوراجح حمامی به خدمت صاحب‌الزمان، از جمله موضوعاتی هستند که در دو کتاب درباره امام زمان (عج) منتشر شده اند.

هر چند موضوع مهدویت یکی از موضوعات مغفول در سینمای ایران به حساب می‌آید اما هستند آثاری که در آن‌ها گریزهایی دل‌نشین به مفهوم «انتظار» زده شده است.

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی