حبیب الله فاضلی گفت: از حدود سال ۱۶۴۸ امپراطوری های بزرگ مثل روم فروپاشیدند و از میان آن ها دولت ملت پدید آمدند به همین دلیل هیچ دولتی به مسئله زبان بی اعتنا نیست.

سال ۱۴۰۱ گرچه به دلایل مختلفی تبدیل به یکی از کم‌رونق‌ترین سال‌ها در حوزه فعالیت گروه‌ها و هنرمندان موسیقی شد، اما رویدادهایی هم بودند که بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتند.

همواره تلاش برای بازسازی سینماهای فرسوده و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای احداث سالن‌هایی با تجهیزات به‌روز در اقصی‌نقاط کشور، در دستور کار مدیران قرار داشته است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ایران ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون دانشجوی خارجی را دارد که این امر می تواند به رونق اقتصادی نیز کمک کند.

سال ۱۴۰۱ یکی از غم‌انگیزترین و تاسف بارترین دوره‌هایی از فعالیت هنرمندان موسیقی کشورمان بود که متاسفانه به دلایل مختلف دار فانی را وداع گفتند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتخاب مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به‌عنوان محل برگزاری سی‌و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

کتاب «سیگاریا رو سوریه نمی‌برن» نوشته مهری غلام‌پور توسط نشر ۲۷ بعثت به چاپ سوم رسید.

دبیر علمی همایش هوش مصنوعی فرهنگ و علوم اسلامی محورهای نه گانه این همایش بین المللی را تشریح کرد.

از میان هنرمندان سرشناس سینمای ایران که طی یک سال گذشته دار فانی را وداع گفتند، بودند هنرمندانی که در حسرت اکران آخرین اثر خود ماندند.

تلویزیون از امروز تا 29 اسفندماه بیش از 80 فیلم سینمایی را روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی می‌برد؛ عنوان 28 فیلم جدید در فهرست این آثار، به چشم می‌خورد.

توسعه سینماها امری مهم در راستای عمران کشور است اما این موضوع برای تحقق عدالت فرهنگی باید از شهرهایی مانند تهران و مشهد مقدس به سمت شهرهای کم‌برخودار و شهرستان‌هایی برود که بعضاً تنها یک سالن سینما در کل استان دارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سهمیه 150 نفری برای خبرنگاران با اقامت سه روزه در هتل فرهنگ و هنر مشهد در نظر گرفته شد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایگاه و تولیدات فرهنگی و هنری در کشور نیازمند توجه بیشتری است، با این حال بخش زیادی از زیرساختها در این حوزه طی یکسال اخیر در کشور ایجاد شده است.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: سینما یکی از مولفه های مهم فرهنگی در جوامع است وب اید راهکارهای سالم برای دیدن فیلم های اثرگذار را ترغیب کنیم.

سینما در سال 1401 با حمایت‌های بخش دولتی و خصوصی توانست از وضعیتی که به مرگ نزدیک بود نجات پیدا کند؛ هرچند که شرایط فعلی آن عالی نیست اما نشاط پویانمایی و کمدی و تنوع ژانری باعث شد تا سینما از سراشیبی سقوط نجات پیدا کند.

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی