با توجه به جذابیت‌های ایجاد شده جهت احداث پتروپالایشگاه‌ها در کشور این طرح‌ها ظرفیت جذب نقدینگی مردمی با ابزارهای مختلف بازار سرمایه را دارند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه کشور از سال 97 وارد جنگ ارزی تمام عیار شده است، گفت: اگر دروازه‌های واردات برای تقاضای ارز برای کشور باز شود قطعا شرایط نابسامان چند ماه گذشته رفع می‌شود بنابراین کشور مجبور است تا محدودیت های ا ...

مسجدسلیمان- وزیر اقتصاد و دارایی با هدف بررسی مشکلات شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل وارد شهرستان مسجدسلیمان شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 19 سنت معادل 0.24 درصد افزایش به 78 دلار و 56 سنت رسید.

آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به استفتاء درباره «جریمه تأخیر در پرداخت اقساط» پاسخ گفتند.

بر اساس بخشنامه گمرک سهمیه وارات کالای همراه مسافر به مناطق آزاد مشخص شد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به 1990 دلار و 73 سنت رسید.

مقام مسئول وزارت صمت گفت: در حوزه تلفن همراه با تعیین ارزش دقیق کالا، کاهش نوسان اظهار ارزش کالا در گمرک و همچنین کاهش مدت زمان رفع تعهد ارزی می توانیم از اتلاف حداقل 300 میلیون دلار منابع ارزی جلوگیری کرد.

در حالی که معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، اعتبارسنجی را اولویت سال جاری بانک‌ها و امسال را «سال اعتبارسنجی» نامیده، وزیر اقتصاد معتقد است که اعتبارسنجی در بیشتر بانک‌ها، یک «شوخی» است.

بانک مرکزی دستورالعمل اوراق «گام» را اصلاح و بازنگری کرده و برای اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

وزیر صمت جزئیات واگذاری سهام تودلی باشگاه های استقلال و پرسپولیس را تشریح کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رونق صادرات محصولات فلزی در بندر شهید رجایی با بهره‌گیری از سه پست اسکله جدید در این بندر خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال ۲۰۲۲ ارزش مبادلات ایران و قزاقستان به ۵۲۸ میلیون دلار ارتقا یافته که سهم صادرات ایران حدود ۲۱۰ میلیون دلار بوده است.

اگرچه دولت قصد داشت با کاهش قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی از سرعت رشد تورم محصولات پایین دستی بکاهد، اما عملا ساز و کار بورس کالا در شرایط فعلی اجازه ی تثبیت قیمت ها در نرخ پایین تر را نمی دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از توقیف خودرو سواری بنز s63 قاچاق فاقد مدارک به ارزش 60 میلیارد ریال خبر داد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: دولت می تواند ما به تفاوت افزایش قیمت گندم را به عنوان یارانه پرداخت کند تا نه گندم کار و نه مصرف کننده متضرر نشوند.

مکتب اقتصادی کلاسیک ها، حاکمیت بدون چون و چرای مکانیزم بازار بدون دخالت دولت در اقتصاد را مورد تأکید قرار می د ...