مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی گزارشی به بررسی مبانی، آثار، تجربه کشورها و الزامات اجرایی در خصوص مالیات بر خانه های خالی، پرداخت.

امیر بیات گفت: توسعه کشتیرانی به طور صرف تنها اقدامی نیست که دردریای خزرمورد توجه است بلکه انجام برنامه‌های راهبردی درخصوص کاهش زمان تخلیه وبارگیری کشتی‌هادرمحدوده بنادر در دستورکار قراردارد

وزیر امور اقتصاد و دارایی در توئیتی تصریح کرد، مقررات کسب و کارها فقط و فقط پس از درج در درگاه، لازم‌الاجرا خواهد بود.

مهمترین اخبار هفته گذشته خبر افزایش وام مسکن از سوی کارشناسان اعلام شدکه زمان پرداخت وام 4 متر خانه هم نمی توان خرید از سوی دیگر خط ریلی شلمچه- بصره که تا سال 2023به بهره برداری خواهد رسید.

بانک توسعه آسیایی با اظهار اینکه نظارت این نهاد بر وضعیت افغانستان همچنان جریان دارد، اظهار داشت کمک‌های منظم بانک به افغانستان همچنان در حالت تعلیق است.

دادگاه رسیدگی به پرونده پولشویی هزار و 650 میلیارد تومانی مربوط به موسسه نور در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان برگزار شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی وعده داده بود که دولت برای تامین هزینه نصب کنتور هوشمند از کشاورزان حمایت کند.

وزیر اقتصاد گفت: دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب متنی را به عنوان پیش‌نویس اصلاح ساختار بودجه‌ریزی در کشور تنظیم کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که بررسی‌ها حاکی از آن است که رشد اقتصادی کشورهای عضو گروه بریکس، از کشورهای عضو گروه ۷ بیشتر خواهد شد.

داده‌های رسمی دولت چین نشان می دهد که اقتصاد این کشور در دوره سه ماهه اول سال 2023 رشدی بالاتر از حد انتظار داشته است.

جلسه تودیع و معارفه رییس سازمان امور مالیاتی با حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

پس از گذشت حدود یک ماه از آغاز معاملات گواهی سپرده شمش طلا و با توجه به آنکه در این معاملات امکان تحویل شمش طلا از سوی خریداران وجود دارد، شمش طلا به نخستین مشتری درخواست کننده تحویل داده شد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام اسامی بانک‌های متخلف از قانون جهش تولید مسکن گفت: برای این بانک‌ها تاکنون 95 هزار میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: یکی از اشتباه ها در واگذاری بنگاه ها دولتی به بخش خصوصی این بود که از صنایع مادر آغاز شد و واجد مشکلاتی در سیاست خصوصی سازی شد؛ این تجربه تلخ نباید تکرار شود.

در حالیکه مراجع رسمی از انتشار آمار تورم مسکن خودداری می‌کنند برخی نمایندگان مجلس بر این عقیده هستند که دولت در اجرای برخی تکالیف خود در قبال ساماندهی بازار مسکن کم توجه است.

سرپرست بانک مسکن گفت:با توجه به استقبال خوبی که از این بازار شده می‌طلبد که شرکت‌هایی که در حوزه بازار سرمایه فعال هستند رونق لازم را به این بازار بدهند.

مکتب اقتصادی کلاسیک ها، حاکمیت بدون چون و چرای مکانیزم بازار بدون دخالت دولت در اقتصاد را مورد تأکید قرار می د ...