رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر مرحوم حسن غفوری‌فرد نماز اقامه کردند.

معاون سیاسی دفتررییس جمهور گفت: ترکیب سیاست همسایگی و اوراسیاگرایی هم باعث تقویت همکاری های اقتصادی و هم گسترش ثبات و برادری و امنیت درون زا بدون مداخله خارجی میشود.

چند روزی است که بین نمایندگان مجلس و دولتمردان بر سر ارائه بسته ارزی مجلس به دولت اختلاف نظر پیش آمده است و مجلس بر این موضوع اصرار دارد اما دولتی‌ها انکار می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بعد از رسیدگی به بودجه طرح اقتصاد و فرهنگ در صحن علنی مطرح خواهد شد، گفت: در این طرح تلاش شد که به نیازهای اساسی هنرمندان از جمله مسائل رفاهی و معیشتی پاسخ داده شود.

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با همتای ایرانی خود از کمک‌های جمهوری اسلامی به زلزله‌زدگان تشکر کرد و امیرعبداللهیان نیز در خصوص حضور رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز هشدار داد.

مجلس از شنبه هفته گذشته وارد بررسی بودجه 1402 شد که روز گذشته و پس از 25 جلسه بررسی بودجه به اتمام رسید که در این گزارش مهمترین مصوبات بودجه‌ای مجلس را می‌خوانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید از ظرفیت نیروی های مجرب و متخصص در تسلط به فناوری روز و پیوند بین کارخانه و دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی بهره برد.

نمایندگان مجلس به منظور تسهیل در ارائه وام های خرد، ساز و کار ارائه تسهیلات در شبکه بانکی را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی را برای پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین پیش‌بینی کردند.

نمایندگان مجلس، دستگاه‌های اجرایی را موظف کردند تا همه دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را فقط از طریق حساب‌های افتتاح‌ شده نزد بانک مرکزی انجام دهند.

با مصوبه مجلس، ارائه دارو و تجهیزات پزشکی توسط داروخانه‌ها و مراکز درمانی بدون استعلام و احراز اصالت از طریق سامانه‌های دارای مجوز و مورد تأیید وزارت بهداشت ممنوع شد.

مجلس شورای اسلامی مصوب کرد سازمان بیمه سلامت نسبت به پوشش خدمات درمانی در دو صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستاییان و عشایر اقدام کند.

با مصوبه مجلس، دستگاه‌های اجرایی مکلفند اطلاعات اموال غیرمنقول، انفال و اموال تملیکی که به‌ عنوان مالک، بهره‌بردار، متولی و نماینده دولت در اختیار دارند را در سامانه سادا ثبت و تکمیل نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که روستا بستر تولید است، گفت: برای حفظ جوانان در روستاها باید اقتصاد آن را حمایت کنیم که در این زمینه کانون‌های روستایی و عشایری را حمایت خواهیم کرد.

طی مراسمی با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، علی زارعی به‌عنوان مدیرعامل منطقه آزاد اروند معارفه و جایگزین محمدرضا اسکندری شد.

کلیه دستگاه‌های ‌اجرایی مکلفند یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را در موضوعات مربوط به حوزه زنان از قبیل توانمندسازی زنان بی‌سرپرست، حمایت از فرزندآوری و مشاوره در حوزه خانواده هزینه کنند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: لازم است ظرفیت‌های بالای همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان در بعد اقتصادی که ...

پربازدیدترین های سیاسی