اعزام کاروان ورزشی ایران به مسابقات جهانی المپیک ویژه برلین

کاروان ورزشی المپیک ویژه ایران با هماهنگی فدراسیون جانبازان و معلولین در 9 رشته ورزشی و با ظرفیت 25 ورزشکار زن و مرد دارای کم‌توانی ذهنی به مسابقات جهانی المپیک ویژه برلین-2023 اعزام خواهد شد.

به گزارش ذاکرنیوز و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دکتر علی کاشی عضو هیئت علمی پژوهشگاه و سرپرست انجمن ورزش افراد باکم توانی ذهنی فدراسیون جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران، با اعلام این خبر افزود: کاروان ورزشی المپیک ویژه ایران با مجوز رسمی شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران در قالب یک کاروان 39 نفره به مسابقات جهانی المپیک ویژه (المپیک تابستانی) برلین 2023 اعزام خواهد شد.

وی گفت: این کاروان برای اولین بار با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران موفق شده است تا برای اعزام ورزشکاران خود مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان را کسب کرده و به‌عنوان نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات شرکت کند.

دکتر کاشی بابیان اینکه مسابقات برلین 2023 از تاریخ 22 خرداد الی 5 تیرماه سال 1402 با شعار " باهم شکست‌ناپذیر هستیم" در کشور آلمان برگزار خواهد شد اظهار کرد: در این دوره از مسابقات جهانی المپیک ویژه ورزشکاران در 26 رشته ورزشی تابستانی باهم به رقابت خواهند پرداخت که کاروان ایران در 9 رشته در مسابقات حضور خواهد داشت.

وی این مسابقات را بزرگ‌ترین رویداد ورزشی فراگیر جهان عنوان کرد و افزود: این مسابقات بزرگ ورزشی، جشن رنگارنگی خواهد بود که منجر به شناخت بیشتر و فراگیر سازی بیشتر افراد دارای کم‌توانی ذهنی در دنیا شده و این نهضت را ترویج می‌دهد. المپیک ویژه آلمان در این بازی‌ها ادعا کرده است که برلین شهری است که دیوارها را می‌شکند و بر مرزها غلبه می‌کند و این شهر این تجربه را با المپیک ویژه به اشتراک می‌گذارد. در سرتاسر برلین، ورزشکاران برای شادی، موفقیت و مشارکت اجتماعی بیشتر با یکدیگر رقابت خواهند کرد. آنها می‌گویند: ما باهم لذت خواهیم برد و باهم جهان را تغییر خواهیم داد آنها این شعار را می‌دهند: باهم بی‌رقیب!

 او گفت: این دوره از رقابت‌ها با مشارکت 190 کشور و با حضور 7000 ورزشکار در 26 رشته ورزشی و با همکاری سی هزار داوطلب 9 روز پر از ورزش و احساس را رقم خواهند زد.

 سرپرستی این کاروان بر عهده دکتر علی کاشی عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و سرپرست انجمن ورزش افراد باکم توانی ذهنی فدراسیون جانبازان و معلولین است. در این کاروان مرتضی پیله‌ور جاوید معاون کاروان، مولود پورمحمدی مسئول سلامت و مطهره ضیایی نماینده وزارت ورزش و جوانان می‌باشد.

ورزشکاران اعزامی در این دوره از مسابقات در رشته‌های انتخابی بدین شرح است:

در رشته فوتسال: علیرضا جمشیدی دیارجان، امیرحسین علی نژاد چوبری، مجید مقسم حمیدی، محمدرضا رشیدی چولابی، پویا محمدپوربنه حور، صاحب اسمعیل نیای چهارده، سید محمد مرتضی قدیری اصلی، مهدی فتحعلی زاده، علیرضا مؤذن و مهیار پیله‌ور جاوید

در رشته بدمینتون: شاهین کمیجانی بزچلوئی و شبنم تقی زاده

در رشته دوچرخه‌سواری: امیر صدرا روحی فردپور و مژده فرید بخش

در رشته تنیس روی میز: اطهره اخوین و آرتین سررشته‌داری

در رشته دوومیدانی: فرزانه جمشید نژاد، فاطمه حاجی سیاری، امیررضا وزیری و امیرحسین رحمانی

در رشته اسکیت: حامد تورانی و مهدی خزائی

در رشته بولینگ: نرگس دانشور

در رشته بوچی: آرزو شهمیری

در رشته شنا شاهو محمدی

تیم سرپرستی و مربیان این رویداد عبارت‌اند از: دکتر زهرا سرلک، دکتر محمد شریعت زاده جنیدی، فرهاد نکته دان، ناهید محفوظی، بهاره شیخ نژاد، میلاد رجب آغبلاغی، حامد رحمتی، محمدعلی روحی فرد پور و زهرا مجاوری.

این کاروان در تاریخ‌های 7 و 8 اردیبهشت اولین اردو و در تاریخ 11 و 12 خردادماه دومین اردوی آمادگی خود را در محل کمپ تیم‌های ملی فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار کرده و در تاریخ 22 خردادماه به آلمان اعزام خواهند شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار