همایش مقابله با طوفان‌های گرد و غبار که در سطوح عالی در نیمه دوم شهریور ماه در کشورمان برگزار خواهد شد، می‌تواند یک دستاورد بسیار بزرگ در قالب دیپلماسی محیط زیستی و سیاسی برای کشورمان در منطقه و جهان باشد.

دولت افغانستان از پیشنهاد سرمایه‌گذاری 350میلیون‌دلاری یک شرکت چینی در زمینه تولید برق، سیمان و بهداشت این کشور خبر داد.

ارتش روسیه اعلام کرد مرکز کنترل پهپادهای ارتش اوکراین در نزدیکی شهر باخموت منهدم شده است.

رسانه‌های خبری از حملات مجدد رژیم صهیونیستی و شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب در مناطقی از سوریه خبر دادند.

هشدار درباره عواقب اعزام نیروهای ناتو به اوکراین، دیدگاه رئیس سازمان سیا درباره امکان جذب جاسوس در روسیه، مزدوران آمریکایی جنگ اوکراین را بسیار سخت‌تر از افغانستان و عراق می‌دانند و سفر همسر بشار اسد به مسکو

رایزن فرهنگی ایران در اندونزی با اشاره به هزینه بر بودن انجام فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور معتقد است، موازی‌کاری بلای جان این امور است و برای موفقیت دیپلماسی فرهنگی بهترین راهکار شناخت دقیق طرفین از یکدیگر است.

اتحادیه اروپا برای قطع «وابستگی‌های راهبردی» به چین طی چند سال آینده تلاش می‌کند.

دور جدیدی از اعتراضات شبانه در فرانسه با وجود محدودیت‌های سخت پلیسی همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود معترضان مراکز تجاری، مغازه‌ها و حتی اماکن دولتی را غارت می‌کنند.

وزیر دفاع یمن تاکید کرد که ائتلاف سعودی باید بداند که آتش‌بس هرگز بر اساس تمایلات آنها دوام نخواهد آورد.

آیت الله سیستانی ضمن محکوم کردن قرآن سوزی در سوئد، از سازمان ملل خواست اقداماتی موثر برای جلوگیری از تکرار این اقدامات به عمل آورد.

اعلام آمار آوارگان ناشی از جنگ سودان از سوی سازمان ملل و تداوم درگیری در خارطوم از آخرین تحولات مربوط به درگیری میان دو ژنرال در این کشور آفریقایی است.

شورای امنیت سازمان ملل از پایان ماموریت این سازمان در مالی در آینده نزدیک خبر داد.

رسانه‌های غربی از دستگیری بیش از 600 معترض در ناآرامی‌های سومین شب متوالی در شهرهای مختلف فرانسه در اعتراض به کشته شدن یک جوان 17 ساله توسط پلیس و کشیده شدن این ناآرامی‌ها به بلژیک خبر دادند.

پارلمان فرانسه ضمن تصویب لایحه‌ای جدید استفاده نوجوانان زیر ۱۵ سال از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را محدودتر کرد.

وزیر مهاجرت اتریش که برای انجام مذاکراتی با مقامات این کشور از روز چهارشنبه به پاریس سفر کرده بود به دلیل شرایط بحرانی پایتخت فرانسه ناشی از شورش‌ها و ناآرامی‌ها سفر خود را ناتمام گذاشت و راهی کشورش شد.

اسموتریچ روز جمعه از ارتش این رژیم خواسته برای تامین امنیت شهرک‌نشینان اشغالگر تلاش بیشتری انجام دهد.

حدود 60 درصد از شهروندان بریتانیایی معتقدند برگزیت تصمیمی اشتباه بوده و نکته مهم سیر صعودیِ این نارضایتی به وی ...