گزارش کاردار انگلیس در کابل از گفتگوها با مقامات ارشد طالبان

کاردار جدید انگلیس برای افغانستان در رشته توئیتی درباره محورهای دیدارهایش با مقامات ارشد طالبان در کابل گزارش داد.

به گزارش ذاکرنیوز، «رابرت چترتون دیکسون» کاردار جدید انگلیس برای افغانستان در رشته توئیتی نوشت با طیف وسیعی از سران طالبان گفتگوهای صریحی داشته و نگرانی خود را درباره احکامی که حقوق زنان و دختران را تضعیف می‌کند، بیان کرده است.

وی افزود سران طالبان در دیدار با وی اظهار داشتند که هیئت حاکمه افغانستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر، بهبود امنیت و کاهش فساد پیشرفت داشته است و دو طرف توافق کردند اقدامات عملی وجود دارد که می‌توانیم با هم برای کمک به مردم افغانستان، از جمله در زمینه بهبود بهداشت و آموزش برای همه، انجام دهیم.

کاردار انگلیس برای افغانستان همچنین تأکید کرد لندن به فشار آوردن برای این ادامه خواهد داد تا زنان و دختران افغان بتوانند به پتانسیل کامل خود دست یابند و با همه از جمله طالبان، برای کمک به ایجاد یک افغانستان امن و مرفه همکاری می‌کنیم.

دیکسون در این سفر با سرپرست نخست‌وزیری، وزیر خارجه، وزیر اطلاعات و فرهنگ و نیز وزیر بهداشت هیئت حاکمه افغانستان دیدار کرد.

وزیر خارجه هیئت حاکمه افغانستان در این دیدار تأکید کرده بود رویکرد لندن در قبال کابل نباید بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، بلکه باید بادرنظرداشت احترام متقابل، واقع‌بینانه و حقیقی اتخاذ شود.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار