وزیر خزانه داری آمریکا بر رقابت منصفانه با چین تاکید کرد

جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا در سفر به چین بر رقابت منصفانه و تعامل نزدیک بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا در سفر به چین اظهار کرد واشنگتن و پکن به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان باید به شکلی منصفانه با یکدیگر رقابت کرده و برای پرهیز از درک نادرست، تعامل نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

یلن در دیدار با لی هیفنگ معاون نخست وزیر چین افزود: میزان تجارت دو جانبه ثبت شده بین دو کشور به رغم تنش های اخیر نشان می دهد که فضای گسترده ای برای شرکت های ما به منظور تشویق به تجارت و سرمایه گذاری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد ادامه گفتگوها درباره موضوعات منافع مشترک و توافق نشده، ضروری است.

این مقام چینی نیز خاطرنشان کرد در بحبوحه چشم اندازهای اقتصادی پیچیده جهانی، نیازی فزاینده برای دو اقتصاد بزرگ جهان وجود دارد تا ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و دیدگاه ها نسبت به پاسخ ما به چالش های مختلف را تغییر دهند. من آمادگی کامل برای همکاری با خانم یلن را دارم.

وی تاکید کرد انجام این کار می تواند به دو طرف کمک کند تا چشم اندازهای اقتصادی جهانی را به طور کامل درک کرده و تصمیمات بهتری برای تقویت اقتصادشان بردارند.

در همین حال خانم یلن تصریح کرد که واشنگتن به دنبال رویکرد برنده بودن با مزیت اقتصادی در رابطه با چین نیست اما می خواهد از وجود رقابتی سالم با مجموعه قوانین منصفانه که به نفع هر دو کشور در گذر زمان باشد، اطمینان حاصل کند.

وی ابراز کرد واشنگتن به توجه مستقیم به نگرانی هایش درباره روش های اقتصادی خاص ادامه داده و اقداماتی را برای حفاظت از امنیت ملی خود در دستور کار قرار می دهد.

یلن از مقامات چینی خواست تا اجازه ندهند عدم توافق در مورد برخی موضوعات منجر به درک نادرستی ناشی از نبود ارتباط شده و روابط اقتصادی و مالی دو جانبه را بی جهت بدتر کند.

علاوه بر این، یلن به مقامات و کارشناسان چینی گفت: دو کشور باید با همکاری یکدیگر با تهدیدات موجود برای تغییرات آب و هوایی مبارزه کرده و به منظور رسیدن به اهداف آب و هوایی، باید از بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه حمایت کنند.

این سیاستمدار آمریکایی افزود: همکاری نزدیک واشنگتن و پکن به عنوان دو کشور بزرگ تولید گازهای گلخانه ای، در مورد مسایل مالی مربوط به تغییرات اقلیمی ضروری است و ما باید مسئولیت مشترکی را در این مورد داشته باشیم.

سفر جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا به چین از 6 ماه جاری آغاز شده و تا فردا (9 جولای) همچنان ادامه دارد.     

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد سفر خانم یلن به چین در پی دستور رئیس جمهور بایدن برای تعمیق روابط بین آمریکا و جمهوری خلق چین درباره پاره‌ای از مسائل از جمله اقتصاد کلان جهانی و توسعه مالی، پس از دیدار وی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در نوامبر سال گذشته، صورت گرفته است.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار