نمایش شاه اسماعیل روایتگر موقعیت دشوار پایه گذار سلسله صفویان در برابر دولت عثمانی است که با پرداخت مناسب به موقعیت تاریخی آن زمان به خوبی توانست ذوق هنرمندان اردبیل را نشان دهد.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن بر پررنگ شدن وجه بین‌المللی نمایشگاه و اولویت بخشی به امور زنان تاکید کرد.

سجاد صفار هرندی گفت:انقلاب اسلامی برای فوکو از آن جهت قابل توجه بود که باصحنه آوردن مسئله دیانت و با طرح مسئله معنویت سیاسی فضای غالب تمدن غرب را به چالش کشیده بود.

یک شاعر گفت: دولت نه تنها از اهل قلم هیچ گونه حمایت مالی نمی‌کند بلکه یک نویسنده یا یک شاعر باید کلی هزینه کند تا اثرش را به چاپ برساند.

انقلاب به 44 سالگی‌ خودش نزدیک شد اما لازم است صدا و سیما فیلم‌ها و سریال‌هایی را در دستور کار خودش قرار دهد که بتوانند پاسخِ محکمی برای جریان تحریف باشند.

یکی از مهم‌ترین هنرمندانی که در روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در گردآوری و تولید سرودهای ملی – میهنی داشت، مرحوم محمد بیگلری‌پور بود.

نشر نی سی‌ودومین چاپ کتاب «ایران بین دو انقلاب» نوشته یرواند آبراهامیان را با ترجمه مشترک احمد گل محمدی و محمد ابراهیم فتاحی عرضه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه آثار پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، از مصوب شدن خرید آثار تجسمی در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد.

بابک خواجه‌پاشا کارگردان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» ضمن انتقاد از موضع برخی افراد برای تحریم سینما و جشنواره تأکید کرد آسیبی که این افراد به سینما می‌زنند را مغول به فرهنگ ایران نزده است.

وزیر فرهنگ گفت: در حوزه تئاتر بحران متن و نمایشنامه‌های بومی و منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی داریم و در حال بیشتر نمایشنامه‌هایی که در سالن‌های اجرا می‌شوند، نمایشنامه‌های اروپایی و غربی هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: امکان دریافت کارت کیشوندی برای هنرمندان دارای درجه یک هنری عضو صندوق اعتباری هنر وجود دارد.

در مراسمی که با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری برگزار شد، 17 هنرمند برگزیده جشنواره ملی خوشنویسی و بداهه‌نویسی «مشق مادر» معرفی شدند.

آیت‌الله خامنه‌ای به استفتاء درباره «خواندن ترجمه آیه سجده‌دار» پاسخ گفتند.

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه 22 بهمن‌ماه 10 عنوان از آثار خود را با تخفیف ویژه عرضه می‌کند.

مشاور رئیس حوزه‌های علمیه گفت: بختیاری‌ها با تمام قوا پشتیبان و حامی علما بودند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی یک هفته را پشت سر می‌گذارد که اتفاقات مختلفی همچون بحث معیشت هنرمندان، حمایت از صنعت پویانمایی با انیمیشن «بچه زرنگ» و فضاسازی رسانه‌های معاند با واکنش مهدی فخیم‌زاده همراه ...

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی