«سعید فلاح‌فر» عکاس و منقد عرصه هنرهای تجسمی در یادداشتی به تحلیل و ارزیابی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پرداخته است.

رئیس سازمان سینمایی کشور به مناسبت سالروز تولد استاد علی نصیریان طی یادداشتی ضمن تبریک تولد وی برای این استاد پیشکسوت حوزه فرهنگ و هنر آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.

نمایشگاه "حسن روح‌الامین" در موزه هنرهای شرقی مسکو به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه برگزار شد.

سیدمحمدحسن ساداتی از سوی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ریاست فرهنگسرای خاوران منصوب شد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت» از ارسال 150 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان سلسله افتتاح شد.

مهلت ارسال آثار به چهارمین جایزه «موسیقی و رسانه» در سی‌ و هشتمین جشنواره موسیقی فجر تا هجدهم بهمن تمدید شد.

دومین کمپین جهانی (زینب؛خواهر عشق Zaynab Sister of love ) به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو، اسپانیولی، فرانسوی، ترکی استامبولی، آلمانی در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود.

در این گزارش هرچیزی که باید درباره چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دانست را شرح داده‌ایم.

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «وودی آلن انتقام می‌گیرد» با اشاره به دغدغه‌هایش برای ساخت این فیلم کمدی، تأکید کرد که با ساخت این فیلم می‌خواسته از «مرگ» بابت ترس‌هایش انتقام بگیرد!

ششمین محفل هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر فردا سه‌شنبه ۱۱ بهمن میزبان شاعران فارسی زبان و شاعرانی از کشورهای سوریه و لبنان است.

طبق فتوای آیت‌الله خامنه‌ای، اگر به شخصی ظلمی شده، او می‌تواند نزد دیگران شکایت و تظلم کند و آن ظلم را نقل کند؛ البته مقصود آنجایی است که ظلم صورت گرفته در خفا انجام گرفته باشد. زیرا چنانچه این ظلم آشکارا انجام شده باشد ...

رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) گفت: برنامه پیشنهادی توسعه پایدار از بهشت نیامده و حتماً می‌توان آن را نقد کرد و درباره آن پرسید.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: در حوزه صنایع فرهنگی شاهد نمونه‌های موفقی هستیم که متأسفانه به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند که این امر راه به جایی نخواهند برد.

سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران با انتشار متنی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتشار اظهارات علی اکبر رائفی‌پور درباره موسیقی در فضایی مجازی، واکنش نشان دادند.

عماد عبادی گفت: دلیل زیاد شدن خانم‌های نویسنده این است که خانم‌ها الان عرصه را باز می‌بینند و می‌توانند دیده شوند. جزئی‌پردازی که در داستان‌هایشان اتفاق می‌افتد، مرهون این قدرت نگاه است. خانم‌ها واقعاً زاویه دید ممتاز و ...

رمان «ایوب» نوشته یوزف روت درباره زندگی یک‌یهودی حسیدی اهل روسیه به‌نام مندل سینگر است که به آمریکا مهاجرت می‌ ...

پربازدیدترین های فرهنگی