استاد انصاریان:

حقیقت عبادت اندیشه در فعل خداوند است

استاد حوزه علمیه گفت: امام هشتم (ع) ریشه و حقیقت عبادت را اندیشه در کارهای خداوند مهربان در عالم هستی می‌دانند.

 به گزارش ذاکرنیوز، شیخ حسین انصاریان شامگاه پنج شنبه در آستان حضرت زینب خواهر امام رضا (ع) در اصفهان با شعار «خواهر خورشید قلب اصفهان»، اظهار کرد: اندیشه، حرکت از جهل به سوی علم است؛ اندیشه، حرکت از درون به سوی وجود مبارک پروردگار مهربان عالم است.


وی با اشاره به اینکه در پایان آیه ۱۱ سوره نحل خداوند از همه انسان‌ها دعوت می‌کند در این کار فکر و اندیشه کنید، بیان کرد: خرما یکی از نشانه‌های علم، عظمت، محبت، عشق و احسان خداوند به بندگان است که با فکرکردن در خرما به توحید و قرب خدا می‌رسید و از نادانی نسبت به میوه به معرفت خدا می‌رسید.


استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: جهان بازی نیست، بازیگری هم نیست، آفرینش ما هم بازی نبوده و بازیگری نبوده است بلکه برای هدایت ما و درست بودن ما و اینکه نعمت‌ها را صحیح خرج کنیم و نباید خرج گناه کبیره، ظلم به مردم و هوای نفس کنیم.


وی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه مومنون می‌فرمایند به ۱۲۴ هزار پیغمبر دستور دادم از غذاهای دل پذیر، حلال، پاک و پاکیزه بخورید و غذاها که تبدیل به قدرت شد فقط حرکت درست، شایسته و صحیح داشته باشید و این حرکت در دو مرحله باید انجام گیرد: عبادت رب و خدمت به خلق؛ کار سومی وجود ندارد و کار سوم معصیت است.


انصاریان در پایان گفت: مهم است که بدن، انرژی و قدرت را مثبت هزینه کنیم هزینه کردن مثبت، عبادت است، پاداش دارد، ثواب دارد.


گفتنی است ویژه برنامه «خواهر خورشید، قلب اصفهان» با سخنرانی استاد انصاریان در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر حضرت زینب خواهر امام رضا (ع) از ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار