یکی از بنیان‌های اصلی تشکیل رژیم صهیونیستی که باعث می‌شود موجودیت آن برای مسلمانان غیر قابل پذیرش باقی بماند، عبارت از اخراج اجباری بیش از 750 هزار فلسطینی از خانه های خود در خلال سال های 1947-8 است.

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای به بیان دیدگاه رهبران جهان درباره ترامپ پرداخت.

یکی از بزرگترین مراجع مالی انگلیس اعلام کرد حدود 11 میلیون نفر از بزرگسالان این کشور برای پرداخت هزینه‌ها و بازپرداخت وام‌های خود مشکل دارند.

دبیرکل پیشین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) با انتقاد از استراتژی خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت: باید شماری از نیروها در افغانستان باقی می‌ماندند.

معاون وزیر خارجه سوریه اندکی پس از پایان نشست نمایندگان و مسئولان ارشد عربی در جده از فضای مثبت حاکم بر نشست خبر داد.

آمریکا اعلام کرده که هنوز هیچ برنامه‌ای برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین ندارد.

آمریکا مدعی است که اقداماتی را برای مختل کردن همکاری‌های نظامی «رو به گسترش» میان ایران و روسیه انجام خواهد داد.

در حالی وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد ساخت خط‌آهن رشت-آستارا با روس‌ها طی هفته جاری خبر داده که با شکسته شدن طلسم این طرح، کریدور شمال-جنوب فرصت بی‌نظیری را برای اقتصاد ایران فراهم خواهد آورد.

سهم لهستان در درگیری نظامی در اوکراین، ادعای ماکرون درباره عدم ارسال سلاح برای حمله به خاک روسیه، اذعان به عدم پیشرفت در اجرای بخش روسی توافقنامه صادرات غلات و هدف بسته جدید تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه،

معاون سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در اظهار نظری که حاکی از هراس از روابط امنیتی-دفاعی ایران و روسیه است مدعی شد این شراکت خطرناک است.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از موافقت روسای جمهور روسیه و اوکراین با پیشنهاد گفتگو با هیاتی از سران آفریقایی در زمینه صلح، در پایتخت‌های دو کشور خبر داد.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: در سطح شرکت‌های متوسط و کوچک ایران و روسیه می‌تواند ارتباط بهتری برقرار شود و تجربه نشان می‌دهد همکاری‌ها در این سطح زودتر به نتیجه می‌رسد.

شرکت‌های حفاری شمال و تیراختور سرویسز روسیه برای همکاری در زمینه‌های مختلفی از جمله تجهیزات حفاری حفاری‌های جهت‌دار (Directional drilling) همکاری می‌کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: دولت با مخروبه‌ای از گذشته‌ها روبرو شده ‌که این مخروبه به دلیل تردید در ادامه دادن مسیر شهدا اتفاق افتاده و فرصت‌های زیادی در طول این سال ها از دست رفته است.

قرار است دبیر شورای عالی مناطق آزاد در سفر به چین در رابطه با ایجاد منطقه آزاد مشترک فرامرزی با مسئولان این کشور مذاکره کند.

سفر هیئت‌های اماراتی و آلمانی به بغداد و تاکید نخست وزیر عراق از سرمایه‌گذاران خارجی و تاکید حکیم بر تعیین تکلیف گورهای دسته جمعی از جمله خبرهای این کشور است.