گویا امسال باید با خاطرات اربعین خوش بود؛

زیارت اربعین امتحانی برای ظهور و سنجیدن بُعد معنوی و روحی است

این مبلغ دین اسلام گفت: اعتقاد قلبی من این هست که زیارت اربعین؛ امتحان برای ظهور هست هم بعد جسمی و هم بعد معنوی و روحی سنجیده می‌شود و اگر قبول شدیم می‌توانیم امیدوار باشیم که پای امام زمان می‌ایستیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه ذاکرنیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پورابراهیم، مبلغ دین اسلام به مناسبت  اربعین حسینی یادداشتی به رشته تحریر درآورده است که مشروح کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

گویا امسال باید با خاطرات اربعین خوش بود و جور دیگری امام حسین را زیارت کنیم نمی‌دانم شاید به قول آن شعری که میگفت... کعبه یک سنگ و نشانه است که راه گم نکنیم حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست.... خلاصه امسال باید با چشم دل امام را زیارت کنیم... هرکسی که عاشق واقعی باشه بعد منزل برایش اهمیت ندارد ... و لذا اطاعت و فرمانبرداری از نائب الامام حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله هم خودش یه نوع زیارت هست چون تا مُسلم داری نکنیم حسین داری معنایی نداره مردم کوفه به نظر خودشان شیفته دیدار امام حسین بودن ولی مسلم داری نکردن و بنابراین نتوانستن امام حسین داری هم بکنند... زیارت امسال خیلی فرق داره با زیارتهای هر سال شاید هرسال این مسیر نجف به کربلا رو میرفتیم با همه سختی‌هایی که داشت ولی امسال امتحانمان جور دیگه‌ای هست و باز به قول رزمنده های جبهه که میگفتند امتحان اسارت سخت تر از امتحان شهادت هست... هر سال با سختی هایی که در راه بود ولی حداقل امتحان اسارت و مبارزه با نفس را نداشتیم راحت می‌رفتیم پیاده روی حتی پاهایمان تاول میزد باکی نداشتیم ولی امسال درد جسمی را نداریم ولی درد روحی و جنگ با نفس و قرار گرفتن در امتحان سخت اسارت را داریم خدا کنه سر بلند از این امتحان بیرون بیایم..... اعتقاد قلبی من این هست که زیارت اربعین امتحان برای ظهور هست هم بعد جسمی و هم بعد معنوی و روحی سنجیده میشود اگر قبول شدیم می‌تونیم امیدوار باشیم که پای امام زمان می‌ایستیم.... بعد جسمی که همون پیاده روی هر ساله که سختی‌های خاصی داشت هر سال را قبول شدیم... امسال نوبت بعد روحی هست باید بتوانی روی نفست پا بزاری و گوش به فرمان ولی امرت بدی تا بتوانی بعدا هم گوش به فرمان امام زمانت بدی... پس نگران نباش داریم به جاهای خوبش میرسیم... این مرحله را که با نمره خوب قبول بشیم... ان شا الله ظهور نزدیک است و میتوانیم امید داشته باشیم که پای امام زمانمان می‌ایستیم... حواسمون باشه امتحان اسارت را خوب قبول بشیم و زیر شکنجه کم نیاریم و با رمز یا زهرا از مادر ابا عبدالله الحسین بخواهیم که کمکمان کند  زیر این شکنجه اسارت نفس کم نیاوریم و قسمت همه ما کند زیارت جسمی و معنوی امام حسین علیه السلام را علی لعنت الله علی قوم الظالمین...

خبرنگار: علیرضا برومند

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار