۲۹۵ هزار دانش‌آموز قمی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

زنگ اول مهر با حضور مسوولان آموزش‌وپرورش استان قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س) به‌صورت نمادین در هنرستان دخترانه فدک قم و به‌صورت هم‌زمان در تمام مدارس این استان نواخته شد و ۲۹۵ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش ذاکرنیوز، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این آیین با اشاره به احادیثی از امام صادق(ع) و پیامبر(ص)، گفت: ملت ما به پیروی از هدایت‌های بنیان‌گذار ایران و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ملتزم و پایبند به ارزش‌های دینی است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی افزود: ملت ایران در هر برهه‌ای که امتحانی پیش می‌آید از ابتدای انقلاب تا امروز خوش درخشید، از فتنه‌ها، گردنه‌ها و عقبه‌ها گذشتند و در عرصه‌های علمی، فنی، نظامی، دفاعی، امور پزشکی و همه عرصه‌هایی که نظام احتیاج دارد، رشد و ترقی کرد.

وی با بیان این‌که امیدواریم این خط و راه همچنان ادامه داشته باشد، به هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را با همه وجود خودشان مدیریت کردند و درس عزت و ایثار را در عمل به ما آموختند.

وی در ادامه با اشاره به اغتشاشات چند روز گذشته، تصریح کرد: دیروز مردم نسبت به یکی از حلقه‌های فساد و فتنه که می‌خواست جامعه را به هم بریزد، واکنش نشان دادند و به شهیدان و امام امت پیام دادند و حمایت از آرمان‌های نظام را فریاد زدند.

سعیدی افزود: مردم و مسوولان فرق بین معترضان و اغتشاش‌گران را می‌دانند و در این برهه تاریخی برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب ساکت نخواهند نشست.

وی تاکید کرد: از همه مسوولان انتظامی، قضایی، بسیج و سپاه به‌خصوص در این ایام که دشمنان معرکه به پا کرده‌اند قدردانی می‌کنم و امیدوارم در سنگر دفاع از دین و حفظ این میراث گران‌سنگ موفق و موید باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز در این آیین گفت:‌ در سال تحصیلی جاری ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در این استان سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که از این تعداد، ۱۴۹ هزار دانش‌آموز پسر و ۱۴۶ هزار دانش‌آموز دختر هستند.

علیرضا رحیمی افزود: این دانش‌آموزان در ۱۴۴۹ واحد آموزشی مشغول به تحصیل می‌شوند که از این تعداد، ۵۲۳ مدرسه پسرانه، ۴۸۵ مدرسه دخترانه و ۱۳۴ مدرسه در روستاها است.

به گفته وی، ۳۲ مدرسه نسبت به سال گذشته به تعداد مدارس استان اضافه شده که از این تعداد، ‌۱۸ مدرسه در حوزه ابتدایی، یک مدرسه در متوسطه اول، یک مدرسه در متوسطه دوم، چهار هنرستان کاردانش و سه مدرسه آموزش‌وپرورش استثنایی می‌باشد.

وی اضافه کرد: از لحاظ تعداد دانش‌آموز امسال ۱۵ هزار و ۱۹۹ نفر به آمار دانش‌آموزی استان قم اضافه شده است.

رحیمی با بیان این‌که امسال ۲ هزار معلم جدید به آموزش‌وپرورش قم اضافه شده، بیان کرد: بخش قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند که امیدواریم سال آینده تعداد بیشتری جذب شوند، زیرا تعداد بازنشستگان نیز رو به فزونی است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار