هنرمندان شاخص انقلاب در استان بوشهر معرفی می‌شوند

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر از معرفی هنرمندان شاخص حوزه فرهنگ و هنر با بررسی آثار آنان در عرصه هنر انقلاب خبر داد و گفت: در این راستا آثار 300 هنرمند استان در 7 رشته بررسی و چهره برتر انتخاب می‌شود .
- اخبار استانها -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالله شاهینی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی ویژگی‌های هنرمندان این عرصه را برشمرد و اظهار داشت: در هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلف طراحی و تدوین شده است که برگزاری شب شعر بزرگداشت شهدای غزه و قدس از آن جمله است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزاری کارگاه نقاشی، دیدار جمعی از هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه و استاندار بوشهر را از دیگر برنامه‌ها اعلام و بیان کرد: فضاسازی شهری، همایش چهره‌های برتر هنر انقلاب، کارگاه نقد کتاب، نشست ادبی و کارگاه داستان‌نویسی، از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر رونمایی از مستند مادرانه، کارگاه خوشنویسی، شب خاطره شهید دشت بوری، و ویژه برنامه تلویزیونی هفته هنر انقلاب را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در این هفته از کلیپ موسیقی فلسطین اثر حسین کشتکار رونمایی و فیلم آسمان غرب ویژه فعالان فرهنگی و هنری اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه 27 دستگاه اجرایی عضو ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی هستند گفت: این ستاد از بهمن ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و نسبت به شناسایی هنرمندان متعهد و انقلابی استان بوشهر اقدام می‌کند.

شاهینی با اشاره به بررسی آثار هنرمندان استان بوشهر در 7 رشته هنری و ادبی گفت: آثار هنرمندان در رشته‌های ادبیات با زیر شاخه‌های شعر، رمان و داستان، هنرهای نمایشی، تجسمی با مجموعه زیرشاخه‌های نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، نقاشی خط، پوستر و کاریکاتور، ادبیات پایداری، موسیقی، هنر تصویری مانند فیلم مستند، کوتاه و انیمیشن، پژوهش هنر مورد بررسی قرار گرفته است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به بررسی آثار 300 هنرمند استان بوشهر اضافه کرد: در هر یک از رشته‌های 7 گانه حداکثر 3 هنرمند انتخاب می‌شوند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: 2 جایزه ویژه هم در عرصه مقاومت و فلسطین در نظر گرفته شده است و در مجموع 9 اثر انتخاب و چهره برتر هنرمند انقلاب اسلامی معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب اسلامی 20 برنامه شاخص در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود افزود: مرکز هنر انقلابی محل باشگاه هنرمندان متعهد و انقلابی، مرکز رصد، آموزش، رویش و پایش نسلی از جوانان هنرمند انقلاب است.

شاهینی تولید محتوای غنی و جریان‌ساز در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مرجع تولیدات مرکز هنر انقلابی دانست و بیان کرد: هنرمند انقلابی، در چهره‌سازی و معرفی مفاخر هنری و ادبی انقلاب اسلامی پیشقدم و فعال است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر مرکز هنر انقلابی را حامی و خانه امید فعالان، جریان مؤمن فرهنگی دانست و  گفت: این مرکز، در نظام تولید، ترویج محصولات ادبی و هنری معطوف به مخاطب مردمی نقش آفرین است.

شهید آوینی الگو بی‌بدیل برای جامعه هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز هنر انقلاب را  امیدوار کننده و الهام‌بخش دانست و اضافه کرد: همراهی و هم‌افزایی مناسب میان دستگاه‌های مختلف از جمله اصحاب رسانه برای اجرای برنامه‌های هنر انقلاب اسلامی وجود دارد.

عبدالرحیم افروغ شهید آوینی را الگو بی‌بدیل برای جامعه هنری دانست و بیان کرد: این شهید علاوه بر آثار هنری تصویری، 12 اثر مکتوب دارد که برای همگان قابل استفاده است.

وی با اشاره به انتخاب هنرمندان انقلابی در بررسی آثار آنان خاطرنشان کرد: 9 نفر به‌عنوان چهره برتر سال در عرصه هنر انقلاب اسلامی معرفی می‌شوند.

هنر انقلاب اسلامی بر مبنای فطرت انسان‌ها است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز هفته هنر انقلاب اسلامی را هفته بهره‌برداری از ظرفیت‌های هنرمندان انقلابی دانست و اضافه کرد: هنر انقلاب اسلامی بر مبنای فطرت انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام محمد قادری  فرهنگ مقاومت، روحیه جهادی و استکبار ستیزی  در جوانان فلسطینی را حاصل تأسی از گفتمان و فرهنگ انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: جوهره اصلی هنر انقلاب اسلامی ایثار و شهادت شکل می‌دهند.

وی اخلاق‌مداری و تعهد را از ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ترویج گفتمان مقاومت از سوی هنرمندان ادامه مسیر شهید آوینی است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار