لغو گردهمایی آتی ترامپ به ظن حزبگرایی افراطی آن

گردهمایی آتی رئیس جمهوری پیشین آمریکا که قرار بود در ایالات آلاباما برگزار شود، به علت نگرانی‌ها از اینکه تجمع او به محلی برای حزبگرایی افراطی تبدیل شود، لغو شده است.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این گردهمایی قرار بود سوم ژوئیه، یک روز پیش از روز استقلال آمریکا در "پارک یادبود ناوجنگی یو.اس.اس آلاباما" برگزار شود تا یک تجمع میهنی به مناسبت آن روز باشد.


بیل تانل، رئیس کمیسیون این پارک به رسانه‌های محلی گفت که سخنرانی روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در آلاباما بعد از رایزنی‌ها لغو شد چون مسوولان متوجه شدند که این مراسم قرار است به یک "گردهمایی سیاسی حزبی" تبدیل شود.


او گفت: پس از ارائه درخواست، ما با حزب جمهوریخواه تماس گرفتیم. مقامهای حزبی هم بعدا به ما اطلاع دادند و مشخص شد که قرار بوده این مراسم به یک برنامه سیاسی تبدیل شود، نه اینکه صرفا یک تجمع میهن‌پرستانه برای روز استقلال باشد.


به دنبال این تصمیم، جان وال که رئیس حزب جمهوریخواه در آلاباماست، گفت دونالد ترامپ از لغو این برنامه متاسف شده است. مراسم شنبه آتی هم قرار بود به یکی از دیگر تجمع‌های حامیان ترامپ به شکل کارزارهای انتخاباتی تبدیل شود. اولین گردهمایی ترامپ در روزهای گذشته در اوهایو برگزار شد.  


سخنگوی فرماندار آلاباما گفته است: فرماندار و تیمش تاکید کرده‌اند که قانون منعی برای برگزاری این گردهمایی ایجاد نکرده است و مسوولان میتوانند از دادستان کل کسب اطلاع کنند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار