فرانسه: حمله به رفح ایده بدی است

وزیر خارجه فرانسه در دیدار با نتانیاهو حمله به رفح را ایده بدی خواند.

کشور‌های غربی گرچه به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از جنایات تل آویو در نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کنند، اما حمله احتمالی این رژیم به رفح، جنوبی‌ترین منطقه در باریکه غزه که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی در آنجا پناه گرفته اند می‌تواند منجر به حمام خونی شود که جبهه غرب نمی‌تواند اقدام به مخفی کاری درباره آن کند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از الجزیره، استفان سجورن، وزیر خارجه فرانسه امروز (سه شنبه) در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، درباره حمله احتمالی به رفح از سوی ارتش اسراییل هشدار داد. 

منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کردند: سجورن در این دیدار به نتانیاهو گوش زد کرد عملیات زمینی تهاجمی اسراییل در رفح یک ایده بد بوده و نمی‌تواند هیچ چیزی را در نبرد میان اسراییل با حماس حل و فصل نماید. 

وی تاکید کرد: از دید فرانسه حمله به رفح ایده بدی محسوب می‌شود. عدم اطمینان زیادی پیرامون مسائل انسانی و حقوق بشری درباره این حمله مطرح است. 

بنیامین نتانیاهو تاکید کرده است فارغ از فشار‌های بین المللی مطرح شده، اسراییل مصمم به انجام عملیات زمینی در رفح است، زیرا در غیر این صورت پیروزی قاطع در جنگ کسب نخواهد شد. 

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون ۴۰ هزار چادر با ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ نفر تهیه کرده است تا جمعیت غیرنظامیان را از رفح تخلیه و سپس عملیات نظامی در این منطقه را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار