اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد

نخست وزیر اسپانیا بار دیگر بر حمایت مادرید از تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

گرچه تشکیلات خودگردان فلسطین طی مذاکرات اسلو با به رسمیت شناختن اسراییل می‌کوشید حقوق فلسطینیان برای داشتن کشور مستقل را زنده کند، اما در عمل تل آویو حاضر به پذیرش این موضوع نشد. لابی‌های صهیونیست در آمریکا نیز با فشار به کاخ سفید تاکنون در به رسمیت شناختن این موضوع از سوی واشنگتن سنگ اندازی کرده اند. با این حال، اکنون فلسطین به دنبال عضویت در سازمان ملل است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از الجزیره، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا که به همراه ایرلند از هواداران جدی تشکیل کشور مستقل فلسطین در اتحادیه اروپا به شمار می‌روند، امروز (سه شنبه) اعلام کرد تلاش خود را برای عضویت فلسطین در سازمان ملل به کار خواهد بست. 

وی در سفر به اسلوونی به منظور لابی گری برای فلسطین، گفت: کشور مستقل فلسطین باید در اسرع وقت به رسمیت شناخته شود. ما به دنبال آن هستیم که این کشور به عضویت دائم سازمان ملل درآید. 

رابرت گلوب، نخست وزیر اسلوونی نیز با تایید سخنان همتای اسپانیایی خود، تاکید کرد: برای اسلوونی اکنون تنها این سوال مطرح است که چه زمانی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد. اکنون دیگر، اما و اگر در این زمینه مطرح نیست؛ بلکه آنچه مهم است زمان اعلام این تصمیم است. 

ماه گذشته میلادی مقامات ارشد ایرلند، مالت، اسپانیا، و اسلوونی طی بیانیه‌ای مشترک از آمادگی خود برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین خبر دادند؛ موضوعی که با خشم مقامات صهیونیست همراه شد. 

اکنون تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال تبدیل وضعیت ناظر خود در سازمان ملل به عضویت دائم در این نهاد است. با این حال، عضویت کشور‌ها در سازمان ملل منوط به رای شورای امنیت است که به دلیل برخورداری آمریکا از حق وتو، بعید به نظر می‌رسد واشنگتن با عضویت فلسطین در سازمان ملل موافقت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار