معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت:

تعریف از اقتصاد آینده، اقتصاد دانش است

قبادیان گفت: تعریف از اقتصاد آینده، اقتصاد دانش است و کشور می‌تواند با منابع طبیعی زیادی که در اختیار دارد از این پنانسیل استفاده کند.

به گزارش ذاکرنیوز، برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه امضای تفاهم‌نامه و نشست هم اندیشی و هم افزایی پژوهش و توسعه فناوری اظهار کرد: تعریف از اقتصاد آینده، اقتصاد دانش است و کشور می‌تواند با منابع طبیعی زیادی که در اختیار دارد از این پنانسیل استفاده کند، اما دو چالش اخیر در کشور نشان داد که ما دارای مدیریت خوبی نیستیم و سیل و خشکسالی حاکی از مدیت غیر علمی است.

  

قبادیان افزود: ایران در ارتباط با تربیت سرمایه انسانی رتبه ٣ دنیا را دارد. دانشگاه تاکنون احساس نیاز نکرده بود، اما در حال حاضر به واسطه مشکلات اقتصادی سعی در همکاری با صنعت دارد تا با ایجاد هم افزایی به بهبود شرایط کمک کند.

  

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دانشگاه ما هیچگاه احساس نیاز نکرده است که به سمت صنعت بیاید و دانشگاه اعتقادی به صنعت نداشته و صنعت هم اعتمادی به دانشگاه نداشته، اما این نقطه عطفی برای تعامل است.

  

وی اظهار کرد: تحریم باعث شد تا بار دیگر به داشته هایمان توجه کنیم. امروز نزدیک به ٤ میلیون دانشجو در کشور داریم که سالى یک‌ میلیون فارغ التحصیل مى شوند و نیازمند اشتغال هستند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار