معاون استاندار مازندران:

۵۰ هزار هکتار از مزارع مازندران گندمزار است/ رویش ۷۰۰ گونه گیاهی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران سطح گندمزارهای استان را ۵۰ هزار هکتار با عملکرد ۱۲۰ هزار تن ذکر کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، حسن خیریانپور ظهر یکشنبه در مراسم روز مزرعه گندم دیم در روستای اتو شهرستان سوادکوه، با اشاره به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه پنهان استان مازندران، گفت: با بهره گیری از عزم و اهتمام مردم، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین شاهد افزایش تولید، ارتقا بهره وری و کاهش هزینه تولید باشیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به این مزرعه گندم و فرامین رهبری مبنی بر افزایش ظرفیت تولید در دیم زارها به همکاری و مشارکت جهاد کشاورزی، ستاد اجرایی فرمان امام، شرکت آذین شیمی در عملیاتی سازی این مهم اشاره و خاطرنشان کرد: امروز شاهد افزایش تولید گندم در سطح هستیم و این نتیجه قابل تعمیم است.


وی با اشاره به جلسه ستاد تسهیل استان در ۶ ماه پیش در بابل و پیشنهاد مدیرعامل مجموعه آذین شیمی مبنی در اختیار قرار گرفتن ۱۰ هزار هکتار اراضی دیم زار به این شرکت و افزایش دوبرابری میزان تولید، افزود: امروز این مهم در این مزرعه با استفاده از تغذیه مناسب و کودهای ماکرو و میکرو عملی شد.


خیریانپور میزان اراضی گندمکاری استان ۵۰ هزار هکتار با تولید حدود ۱۲۰ هزار تن در هکتار برشمرد و با اشاره به مصرف سالیانه گندم استان حدود ۴۸۰ هزار تن، این میزان تولید را کم دانست و تصریح کرد: باید میزان تولید را به ۴۰۰ هزار تن ارتقا دهیم.


وی با بیان اینکه مازندران ۱۱ درصد تولید مرغ کشور را تولید می‌کند، افزود: استانی که روزانه حدود ۲۳۰ تن مرغ به تهران ارسال می‌کند، با همت مردم و مسئولان می‌تواند نیاز خود را در گندم نیز تأمین کنیم.


این مسئول با اشاره به ۳۰ مصوبه استانداری در زمان حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام کشور در سال گذشته، از جمله این مصوبات به توسعه دیم زارها و کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: در استان حدود ۷۰۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد که نه تنها نیاز استان که امکان صادرات به دیگر کشورها را داراست و اثبات این مدعا وجود شرکتی در بابلسر با تولید بیش از ۱۲۰ نوع دمنوش، بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی و صادرات آن به تمامی استان‌ها و ۱۰ کشور است.


وی با تاکید بر توسعه کشت گیاهان دارویی، به اهمیت توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به کمبود اراضی در استان و افزایش کیفیت محصولات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۹ هکتار گلخانه مسقف داریم که باید به میزان هزار هکتار افزایش یابد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار