رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۵۰ هزار تن برنج در مازندران خریداری می شود/ صادرات به روسیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آغاز خرید توافقی برنج در استان گفت: ۵۰ هزار تن برنج از کشاورزان خریداری می شود.

 به گزارش ذاکرنیوز، حسن عنایتی در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز طرح خرید برنج پرمحصول در استان اظهار داشت: برنج پرمحصول کشاورزان به صورت توافقی در هفت مرکز خریداری می‌شود.


وی با اظهار اینکه این مراکز خرید در شهرستان‌های آمل، بابل، قائمشهر، ساری، میاندورود، نکا و بهشهر دایر شدهه است، افزود: برنج پرمحصول کشاورزان با قیمت توافقی از آنان خریداری می‌شود و برنامه افزایش شمار مراکز خرید نیز وجود دارد.


وی ادامه داد: کشاورزان می‌توانند برنج مازاد خود را طبق قیمت اعلام شده به مراکز تعیین شده بفروشند و ۱۰ درصد نیز به عنوان شکستگی کسر می‌شود.


عنایتی میزان تولید برنج را در استان بیش از یک میلیون تن ذکر کرد و گفت: در مرحله اول قرار است ۵۰ هزار تن برنج توسط شرکت انک از کشاورزان استان خریداری شود و درصورت نیاز، حجم خرید در مراحل دیگر افزایش می‌یابد.


رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نرخ برنج خریداری شده ۱۵ روزه پرداخت می‌شود، گفت: جمع آوری برنج مازندران از اهداف اجرای طرح خرید توافقی برنج توسط شرکت‌های دولتی است.


وی همچنین از صادرات برنج به کشور روسیه خبر داد.


مازندران با داشتن ۲۱۵ هزار هکتار شالیزار سالانه ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
0
سیروس ۲۶ آذر ۱۴۰۱
از کارخانه محوداباد خریداری کنید
پاسخ
0
م ۲۶ آذر ۱۴۰۱
امیدواریم که میزان شکستگی را انقدر نزنند که کشاورز بدبخت تربشه...
پاسخ
آخرین اخبار