۳۴ هزار مادر در آذربایجان‌غربی برای بیمه رایگان ثبت‌نام کردند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: ۳۴ هزار مادر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای ۳ فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ثبت‌نام کردند.

سیروس محمودیان مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: مرحله نخست ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای ۳ فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از ابتدای امسال آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

وی اضافه کرد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بیشتر آنان بعد از اول فروردین ۱۳۹۶متولد شده باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت‌نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌شود و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند.

محمودیان اظهار کرد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای ۳  فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ تا ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار