۳۱۰ میلیارد ریال برای درمان ناباروری در آذربایجان‌غربی هزینه شد

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۳۱۰ میلیارد ریال برای ارائه خدمات درمان ناباروری در استان هزینه شده است.

فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پارسال ۳۱۰ میلیارد ریال برای درمان ناباروری در استان هزینه شده، گفت: از این میزان ۱۶۰ میلیارد ریال برای خدمات تخصصی و ۱۵۰ میلیارد ریال هم هزینه خدمات باروری شده است.

وی اضافه کرد: پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت مطرح و زیرساخت‌های ارائه خدمات و قرارداد با بیمه‌های پایه در مراکز ناباروری دولتی فراهم شده است.

جعفری اظهار کرد: خدمات درمان ناباروری از ابتدای سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته و این سازمان هم همه توان خود را برای رفع مشکلات زوج‌ها به کار بسته است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی ادامه داد: زوج نابارور با مراجعه به پزشک و تشخیص ناباروری، برای دریافت خدمات، توسط پزشک معالج نشان‌دار می‌شود یا به کارشناس اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه می‌کند و نشان‌دار می‌شود.

جعفری گفت: پارسال ۳ هزار نفر از بیماران استان در خدمات باروری و بیش از ۳۳۰۰ نفر در خدمات تخصصی درمان ناباروری، خدمت مورد نیازشان را تحت پوشش بیمه سلامت دریافت کرده اند.

وی افزود: بیمه شدگان می‌توانند سوالات خود را با شماره ۱۶۶۶ به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته با کارشناسان بیمه سلامت مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار