مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد؛

۳۰هزار طلبه تحت آموزش های هلال احمر/افتتاح سیصدو پنجمین خانه هلال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: با افتتاح خانه هلال مرکز خدمات حوزه های علمیه در گلستان ۳۰ هزار طلبه تحت آموزش های هلال احمر قرار می گیرند.

 به گزارش ذاکرنیوز، قاسم غریب آبادی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح خانه هلال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گلستان با بیان اینکه طلاب حوزه‌های علمیه یکی از ظرفیت‌های مهم جامعه هستند، گفت: روحانیون با وجود تعهد و تخصص در امور دینی می‌توانند در موضوع کمک‌های اولیه امدادی و بشر دوستانه نیز منشأ اثر باشند.


وی افزود: همه ما در ایام کرونا از جان گذشتگی روحانیون و طلاب را دیدیم. جایی که حتی خانواده‌ها جرأت نزدیک شدن به اجساد فرزندانشان را نداشتند، طلاب و روحانیون جان خود را به خطر انداختند و امور مربوط به غسل و خاکسپاری بیماران فوتی مبتلا به کرونا را انجام دادند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اظهار کرد: هلال احمر به دنبال فراگیر کردن آموزش‌های همگانی است تا با همراهی مردم در شرایط حساس و لحظات طلایی نجات مصدوم به حادثه دیدگان کمک کند.


وی ادامه داد: با توجه به روحیات معنوی و تعهد بالایی که روحانیون دارند اگر آموزش‌ها هم به خوبی به آنها ارائه شود قطعاً در زمان بحران شاهد خدمات و فعالیت‌های چشمگیر این قشر به مردم خواهیم بود.


وی از افتتاح سیصد و پنجمین خانه هلال گلستان در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان با هدف گسترش خدمات عام المنفعه و توسعه آموزش‌های همگانی خبر داد و گفت: تا کنون در استان ۳۰۴ خانه هلال افتتاح شده است که ۲‌ خانه هلال در حوزه‌های علمیه شیعه و سنی افتتاح شده و اکنون مجموع خانه هلال استان به ۳۰۵ مورد رسید.


در ادامه حجت الاسلام برزگر، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گلستان و مشاور استاندار گلستان گفت: مرکز خدمات در خدمت حوزه است و در کنار مراکز تبلیغی حوزه اعم شیعه، سنی و طلاب ایرانی و خارجی است و فعالیت‌های پشتیبانی، درمانی و مسکن با محوریت خانواده انجام می‌دهد.


وی افزود: مرکز خدمات جزو مجموعه‌های موفق کشور است و با همکاری دستگاه‌های اجرایی نقش تأثیر گذاری در حوزه‌های علمیه دارد.


مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گلستان و مشاور استاندار گلستان در امور روحانیون افزود: کار هلال احمر مقدس است که توانسته در دنیا جایگاه خود را پیدا کند.


وی یادآور شد: مرکز خدمات ۳۰ هزار نیروی طلبه در سطح استان دارد که ضمن اعلام آمادگی برای آموزش آنها هرجایی که هلال احمر نیاز داشته باشد آماده همکاری هستند.


حجت السلام مهدوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان هم در این آئین گفت: روحانیون ظرفیتی دارند که حضورشان در سوانح و حوادث تأثیر گذار است، در سیل گلستان نقش آنها به خوبی دیده شد که خودجوش به کمک مردم آمده بودند.


وی افزود: امیدوارم با همکاری دوسویه بتوانیم به تمامی روحانیون آموزش‌های لازم را ارائه دهیم و شاهد خدمات کیفی به مردم باشیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار