رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

۱۲ میلیون نفر به طور مستقیم در بورس فعالیت دارند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هم‌اکنون ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم در بورس و بازار سرمایه کشور فعالیت دارند که امیدوار به افزایش این آمار هستیم.

 به گزارش ذاکرنیوز، مجید عشقی، پیش از ظهر پنجشنبه در همایش تامین مالی طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در یزد اظهار داشت: این میزان عضویت و مشارکت به صورت غیر مستقیم بیشتر است؛ اگر اهداف و نقش بورس و بازار سرمایه در کشور فرهنگ سازی و اقدامات موثری انجام شود، شاهد توسعه و ارتقای مشارکت در ایران خواهیم بود.


وی بیان کرد: فرهنگ سازی و ارتقای سواد آحاد مردم و فعالان اقتصادی و تولیدی در حوزه بورس، امور مالی و بازار سرمایه، نقش اصلی در کمک به رونق اقتصادی و خدمت به مردم و کشور دارد.


عشقی عنوان کرد: اگر سواد مالی مردم و عموم علاقه‌مندان در حوزه مهم بازار سرمایه و بورس افزایش یابد، یک تحول اساسی در اقتصاد و سرمایه گذاری به وجود می آید.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: هم اکنون میانگین سواد مالی مردم در سطح کشور حدود ۳۵ درصد و در یزد ۳۴ درصد است که باید ارتقا یابد.


وی گفت: یزدی ها در مجموع از میان تمامی استان ها در زمینه مشارکت در بورس و بازار سرمایه رتبه پنجم کشور را دارند و با عنایت به ظرفیت های موجود باید ارتقا یابد.


عشقی تاکید کرد: برای اهداف در حوزه اقتصادی کشور نیازمند افزایش سواد مالی و معرفی و آگاه کردن همگان و فعالان اقتصادی به بازار سرمایه و تامین مالی جدید هستیم.


وی یادآور شد: برای مردمی سازی اقتصاد ایران که یک موضوع راهبردی و محوری است، باید گزینه های جدید سرمایه گذاری در اختیار آنها گذاشته شود؛ اگر اقتصاد با مشارکت بخش های مختلف با تلاش مضاعف و فرهنگ سازی بیشتر شود نقش مهمی در پیشرفت کشور و خدمت به مردم خواهیم بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار