معاون استاندار کرمانشاه:

۱۱ شهرستان کرمانشاه مشمول معافیت مالیاتی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در ۱۱ شهرستان استان در راستای طرح‌های تشویقی دولت مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد، گفت: براساس این قانون تمام شهرستان‌های استان به غیر از کرمانشاه، صحنه و کنگاور برای سرمایه‌گذاران مشمول معافیت مالیاتی هستند.

«هدایت حاتمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعداد شهرستان‌های استان را ۱۴ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: این مشوق بر اساس ماده ۳۲ قانون برنامه ششم توسعه هر پنج سال یک بار به شهرستان‌هایی با نرخ بیکاری بالا اعطا می‌شود.

او گفت: تمام سرمایه‌گذارانی که از ابتدای سال ۹۹ روند سرمایه‌گذاری خود را آغاز کرده‌اند، برای یک دوره ۲۰ ساله مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

حاتمی این مشوق را فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار و رونق بخشیدن به تولید در استان دانست و تصریح کرد: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری در استان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال، اظهار داشت: کاهش ۳.۹ درصدی نرخ بیکاری در پاییز امسال بیانگر آن است که با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و بحران کرونا، در مسیر درستی حرکت کرده‌ایم ولی نباید به این مقدار بسنده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: استان کرمانشاه با معضل بیکاری روبرو است از این رو باید تمام تلاش خود را برای اشتغال‌زایی و برطرف کردن این مشکل به کار گیریم؛ در صورتی که بتوانیم فضای کسب و کار را در استان بهبود ببخشیم بدون شک شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در کرمانشاه خواهیم بود.

حاتمی با تاکید بر اینکه باید با کار علمی فضای کسب و کار کرمانشاه را بهبود ببخشیم، گفت: سال گذشته توانستیم با کارهای کارشناسی شده کرمانشاه را در رتبه ۱۷ کشور از نظر فضای کسب و کار قرار دهیم.

وی عنوان کرد: با این حال در تابستان امسال با توجه به مشکلات مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا نتوانستیم این جایگاه را حفظ کنیم و به جایگاه ۲۴ کشور پایین آمدیم، از این رو باید تمام تلاش خود را برای بهبود دوباره این فضا به کار گیریم.

او تاکید کرد: باید استان کرمانشاه براساس یک برنامه‌ریزی مدون و با کمک تمام مدیران جزء ۱۰ استان برتر کشور از نظر فضای کسب و کار باشد.

گزارش مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال نسبت به پاییز سال ۹۸ حکایت دارد و نشان می‌دهد نرخ بیکاری در این استان غربی کشور برای نخستین بار در ۱۰ سال اخیر به پایین‌ترین رقم رسیده است.

براساس طرح آمارگیری نیروی کار که به تازگی منتشر شده، نرخ بیکاری در پاییز امسال به عدد ۹.۴ درصد رسیده که نسبت به پاییز سال گذشته ۱.۲ درصد کمتر شده است.

اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر در حدود یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار