یک پرستار خوزستانی آسمانی شد/ مادر پرستاری که جانش را فدای نوزادش کرد

گروه استان‌ها_ رئیس نظام پرستاری اهواز گفت: افسانه احسانی پرستار شاغل در بیمارستان مهر اهواز برای سلامت نوزادش تشخیص کرونایش سخت شد و در انتها پس از وضع حمل به علت وخامت اوضاع فوت کرد.

 به گزارش ذاکرنیوز؛ علیرضا گچ کوبان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها به خصوص بخش‌های کرونا از ابتدای همه گیری کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس بوده و همیشه در معرض ابتلا به این ویروس منحوس بودند.

وی افزود: استان خوزستان تاکنون پنج پیک سخت کرونا رو تجربه کرده است که هربار سخت تر و گسترده‌تر از قبل بوده و متاسفانه شاهد درگذشت عده‌ای از شهروندان بوده‌ایم که در این بین کادر سلامت بیمارستان‌ها از این موضوع مستثنا نبوده‌اند و ما شاهد ابتلا و حتی فوت این عزیزان بوده‌ایم.

رئیس نظام پرستاری اهواز تصریح کرد: روز شنبه متاسفانه یکی از پرستاران شاغل در بیمارستان مهر اهواز، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و افزایش وخامت اوضاع، فوت کرد که وی پیش از فوت حامله بوده است که برای سلامت نوزاد، با عمل سزارین، نوزاد به دنیا آمد ولی مادر فوت کرد.

 گچ کوبان در خصوص عدم تشخیص به موقع بیماری بیان داشت: تشخیص ابتلا به کرونا گاهی بسیار سخت و دشوار است و با چند آزمایش هم قابل تشخیص نیست که در این میان آزمایش سی‌تی‌اسکن که برای نوزاد زنان باردار بسیار خطرناک است، میزان درگیری ریه را مشخص می‌کند که آزمایش‌ پی سی آر ابتلا به کرونا را تشخیص نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت: افسانه احسانی، پرستار 26 ساله شاغل در بیمارستان مهر اهواز، هفته گذشته با علائم کرونا رو به رو شد اما در آزمایش‌های اولیه کرونای وی تشخیص داده نشد که توصیه به انجام آزمایش سی تی اسکن به وی شد که با توجه به بارداری مرحومه و خطرناک بودن آزمایش برای نوزادش وی از انجام این آزمایش برای سلامت فرزندش خود داری کرد.

رئیس نظام پرستاری اهواز در انتها گفت: مرحومه احسانی، از روز جمعه به علت وخامت اوضاع در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد که سلامت نوزاد و مادر هر دو در خطر قرار گرفت که با توصیه پزشکان نوزاد با عمل سزارین به دنیا آمد ولی مادر به علت وخامت اوضاع و درگیری بالای ریه متاسفانه پس از به دنیا آمدن فرزندش فوت کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار