یونان و ترکیه بر عزم خود برای حفظ سامانه دفاع هوایی روسیه مصمم هستند

بنابر اعلام رسانه‌ها آتن و آنکارا مصمم هستند سامانه دفاع هوایی روسیه را حفظ کنند و آن را به اوکراین ارسال نکنند.

فوربس گزارش می‌دهد یونان و ترکیه قصد ندارند سامانه‌های دفاع هوایی خود را به اوکراین ارسال کنند و حتی فشار اتحادیه اروپا نیز قادر به شکستن عزم آتن و آنکارا نیست.

در حال حاضر، یونان، هر دو سامانه "پاتریوت" آمریکایی و سامانه روسی اس- ۳۰۰ را در اختیار دارد. ترکیه نیز با خریداری سامانه اس-۴۰۰ روسیه تحریم‌های آمریکا را به جان خرید و همین موضوع موجب روابط سرد آنکارا با واشنگتن شده است.

به نظر می‌رسد آتن قصد دارد اس-۳۰۰ را تا زمانی که ممکن است در زرادخانه خود نگه دارد؛ و ترکیه حتی می‌خواهد برای اولین بار مجتمع‌های اس-۴۰۰ خود را در مرز با عراق مستقر کند.

آلمان اخیرا از ارسال سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین خبر داده است. این در حالی است که اسپانیا ارسال پرتابه‌های پاتریوت ضد موشک به اوکراین را رد کرده، اما قرار است گلوله‌های این پرتابه‌ها را به کی‌یف بدهد.

اوایل ماه جاری میلادی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سیستم دفاع هوایی پاتریوت یا دیگر سیستم‌های پیشرفته هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای کی‌یف افزایش دهند.

مترجم: اعظم پورکند

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار