گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستانهای فارس

مراسم سالگرد ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستان های فارس گرامی‌داشته شد.

به گزارش ذاکرنیوز، مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور اقشار مختلف مردم، در جای جای نقاط پهناور فارس امروز و دیروز برگزار شد.


ارسنجان یاد امام و شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت


مصلی نماز جمعه ارسنجان در شمال فارس صبح امروز یکشنبه میزبان مردان و زنانی بود که نشان می‌داد یاد معمار کبیر انقلاب و دفاع از آرمانهای شهدا در وجودشان همچنان زبانه می‌کشد.


در این مراسم حجت الاسلام محمد جواد ابراهیمی یکی از اساتید حوزه علمیه قم با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی (ره) به عوامل پیروزی و برخی ویژگی‌های اخلاقی و دوران مبارزاتی ایشان اشاره کرد.


وی ضمن تفسیر آیاتی از سوره‌های مزمل و مدثر گفت: مسیر پیروزی انقلاب توسط حضرت امام خمینی (ره) از قرآن گرفته شده است و اگر مسئولین بخواهند پیرو خط نورانی امام خمینی (ره) باشند باید با آموزه‌های قرآن و شب زنده داری عجین باشند.


گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستانهای فارس


حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: اگر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی از آموزه‌های قرآن و شب زنده داری فاصله داشته باشد، وجود او مخل و مضر به این نظام است.


او ادامه داد: کسی که می‌خواهد مثل امام خمینی (ره) جامعه فرو رفته در تاریکی طاغوت را بلند کند باید با تلاوت قرآن در شب خودسازی کند و مسئولی که خودسازی نکرده باشد حتی توان مبارزه با فساد را هم ندارد.


در انتهای این مراسم مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حجت الاسلام علی اصغر احمدی به ذکر مصیبت در رثای امام خمینی (ره)، شهیدان کربلا به خصوص حضرت امام حسین (ع) پرداخت.


کوار در رثای رحلت معمار کبیر انقلاب و شهدای ۱۵ خرداد به سوگ نشست


مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در مصلی چهارده معصوم (ع) کوار برگزار شد.


️امام‌جمعه شهرستان کوار در آئین با بیان اینکه شهدای ۱۵ خرداد، مظلومانه در راه دفاع از دین، مرجعیت و ولایت به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر دشمن، تزریق روح خودباوری و تدوین قانون اساسی از جلوه‌های عقلانیت مکتب حضرت امام بود.


گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستانهای فارس


حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی اخلاص، توکل، توسل و تضرع، اخلاق‌مداری و پرهیز از بداخلاقی و پرهیز از گناهان را از جلوه‌های معنویت و عرفان در مکتب حضرت امام عنوان کرد.


وی تاکید کرد: اصرار بر رسیدگی به محرومین، توصیه به پرهیز از اشرافیگری، توصیه به مردمی بودن مسئولان از جلوه‌های عدالت در مکتب حضرت امام است.


شعر خوانی شاعران آئینی جهرم در رثای امام شهدا


مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام، مدبر امام جمعه جهرم این شهرستان و با حضور مداح اهل بیت حاج ابوالفضل قناعت پیشه
و شعرای آئینی این شهرستان شامگاه شنبه در مسجد جامع شهر جهرم برگزار شد.


در بخشی از این مراسم شاعران آئینی جهرم در رثای بنیان گذار انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم ۱۵ خرداد شعر خوانی کردند.


این مراسم باهمت پایگاه بسیج مقاومت کربلا، کانون فرهنگی منتظران ظهور و ستاد نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.


استهبان یکپارچه در شور عزای رهبر کبیر انقلاب


استهباناتی ها نیز با برپایی مراسم عزاداری و زنجیر زنی توسط عزاداران هیئت رزمندگان اسلام به مناسبت ارتحال جانگداز امام خمینی (ره) ارادت قلبی خود را به امام راحل و شهدای قیام پانزده خرداد اعلام کردند.


گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستانهای فارس


مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در مسجد جامع استهبان برگزار شد.


رونمایی از کتاب آن شب پرماجرا در داراب


در شهرستان داراب نیز مراسم سی و سومین ارتحال ملکوتی حضرت امام رضوان‌الله و قیام ۱۵ خرداد با اجرای ویژه برنامه فراق با کلام سرهنگ پاسداردکتر جواد خسروی کارشناس ارشد مسائل سیاسی در مصلی بزرگ نماز جمعه این شهرستان همراه بود.


رونمایی از کتاب آن شب پر ماجرا روایت زندگی و خاطرات شهید رحمت الله مؤذن از دیگر برنامه‌های سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام رضوان الله علیه در داراب بود.


دیگر شهرستان‌های فارس نیز در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد مراسم ارتحال و گرامیداشت ۱۵ خرداد را برگزار کردند.

منبع مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار