گازگرفتگی، عامل جان باختن نگهبان باغ در شیراز

شیراز- ذاکر- فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: نگهبان یکی از باغ‌های شهر صدرای شیراز به دلیل استنشاق گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.

سرهنگ فرج شجاعی، دوشنبه بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره گازگرفتگی در باغ شهری واقع در شهر صدرا، ماموران انتظامی به همراه تیم امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل یاد شده، مشخص شد نگهبان باغ در یک اتاقک در حال استراحت بوده که به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست داده است.

شجاعی گفت: جسد این فرد توسط اورژانس برای بررسی بیشتر به پزشک قانونی انتقال داده شد.

شهر جدید صدرا که در دهه ۷۰ با هدف اسکان سرریز جمعیت شیراز در فاصله 20 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است و اکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مونوکسیدکربن، گاز بی رنگ و بی بو است که میل ترکیبی آن با هموگلوبین خون حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از ترکیب با اکسیژن است به همین سبب هر جایی که این گاز وجود داشته باشد بلافاصله وارد خون شده و باعث مسمومیت افراد می‌شود.

سردرد مبهم، سرگیجه، بی‌حالی، سرفه شدید، گیجی، خواب آلودگی، تاری دید، حالت تهوع، تشنج، تنگی نفس و کاهش هوشیاری، نشانه‌های اولیه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است که در برخی موارد به دلیل عدم اطلاع از این علائم و اقدام دیر هنگام منجر به مرگ افراد می‌شود

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار