کم‌کاری وزارتخانه‌ها در اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: تا زمانی که وزارتخانه‌ها تکالیف خود را در واگذاری اراضی و تفویض اختیار انجام نمی‌دهند، پروژه‌ای اجرایی نمی‌شود.
- اخبار استانها -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مجید متین فر در صدوبیست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که با موضوع دور دوم سفر ریاست جمهوری به قم تشکیل شد، گفت: متأسفانه بخشی از مصوبات سفر نخست ریاست جمهوری به علت نبود همکاری سایر نهادها اجرایی نشده است.

وی به عدم تفویض اختیار توسط وزارتخانه‌ها اشاره کرد و افزود: تفویض نشدن اختیار و واگذاری اراضی موردنظر مانع اجرایی شدن پروژه‌هایی مانند جمع‌آوری ریل راه‌آهن، ساماندهی حاشیه شهر شده که باید در این سفر تعیین تکلیف شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم به امتناع وزارت راه و شهرسازی در واگذاری اختیار بلوار پیامبر اعظم(ص) به شهر نیز اشاره کرد و گفت: باوجود تأکیدات معاون اول رئیس‌جمهور، وزارت راه این بلوار را با 7 بند به استان تفویض کرده که امکان تصمیم‌گیری از استان را گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر قرار است تفویض اختیاری انجام شود نباید شرط و شروط داشته باشد تا استان بتواند بهترین تصمیم‌گیری را برای شهر داشته باشد و این مخالفت‌ها از سوی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها یک حق وتویی است که در اختیار تهران بوده و جلوی توسعه را می‌گیرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم نیز در زمان ارائه گزارش عملکرد شهرداری در خصوص مصوبات سفر نخست ریاست جمهوری به قم گفت: بخشی از مصوبات سفر به علت عدم همکاری سایر ادارات اجرایی نشده است.

مهرداد توکلی‌مقدم اجرایی شدن بعضی از مصوبات را نیاز به رفع مشکلات حقوقی پروژه‌ها از طرف دولت دانست و افزود: در این سفر از ریاست جمهوری درخواست رفع مشکلات حقوقی پروژه‌های مانند مونوریل و پارکینگ شهید کاظمی را داریم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم تصریح کرد: مشکل پروژه شهید کاظمی حقوقی و در اختیار بانک مرکزی است و تا زمانی که بانک مرکزی اجازه ورود بانک شهر به‌عنوان حل کننده موضوعات را صادر نکند، این پروژه اجرایی نمی‌شود.

وی تأکید کرد: باید بانک شهر تملک را انجام دهد تا شهرداری با بانک شهر وارد معامله‌شده و این پروژه را اجرایی کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار