کمیته‌های تخصصی تحقق شعار سال در دستگاه‌های تشکیل می‌شود

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل قرارگاه استانی تحقق شعار سال، گفت: دستگاه‌ها و شرکت‌های استان با شاخص‌های هوشمندسازی، شفاف‌سازی و تسهیل‌گری کمیته تحقق شعار سال تشکیل می‌دهند.
- اخبار استانها -

محمد راضی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب بیش از 15 سال متولی است که با توجه به اقتضائات و نیازهای کشور و جامعه شعار سال را به مقوله تولید و مسائل اقتصادی اختصاص دادند که امسال به طور ویژه به حضور مردم تاکید داشتند.

وی افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یکی از راهبردهای توسعه است که باید همه جهت‌گیری‌ها در استان به سمت این راهبرد حرکت کند.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان، گفت: برای تحقق و تصمیم‌گیری واحد، یک قرارگاه عملیاتی و تصمیم‌سازی در استان با مدیریت استاندار برای تحقق شعار سال تشکیل دادیم.

وی گفت: مجموعه‌های علمی و فرهنگی و صنعتی عضو این قرارگاه هستند که چند ماموریت دارند. نخستین رویکرد این است که تمامی تلاش‌ها و فعالیت‌ها برای جهش تولید باید فناورانه و هوشمند باشد یعنی دارای بهره‌وری و سودمندی حداکثری و در زمان کم باشد.

راضی جلالی گفت: در راهبرد دوم، دستگاه‌ها و شرکت‌ها باید هدفمند و ذیل نقشه راه به سمت تحقق شعار سال حرکت کنند که بتوانیم این حرکت را در مقطع‌های مختلف ارزیابی و میزان تحقق شعار را اندازه‌گیری کنیم.

معاون استاندار خوزستان، گفت: دستگاهای و شرکت‌های صنعتی و تولیدی موظف شدند مبتنی بر شاخص‌های تولیدی و مردمی 3 اقدام شاخص برای سال 1403 تعریف و ارائه دهند.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های که سرعت را کند می‌کند و مانع از شتاب بخشی و جهش تولید می‌شود، ناهماهنگی بین دستگاه‌ها است که اگر در بخش زنجیره تولید و بازرگانی و سایر واحدها هم‌افزایی و هماهنگی صورت گیرد، مسیر رسیدن کوتاه‌تر و سودمندتر می‌شود که امسال دنبال این روش‌ها هستیم.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان، افزود: ناهماهنگی و تعارض بین دستگاه‌ها در بخش سرمایه‌گذاری به هیچ وجه مورد قبول نیست و رویکرد ما تسهیل مسیر و شفاف کردن آیین نامه‌ها و  حمایت از سرمایه‌گذاری با هدف به صحنه آوردن مردم است.

وی گفت: در بخش صدور استعلام‌ها که یک مانع در حضور و سرمایه‌گذاری بوده به سمت سامانه شدن حرکت کردیم که حداکثر ظرف مدت 2 هفته دستگاه‌ها باید جواب استعلام را بدهند که در تسهیل فرآیند بسیار موثر است.

راضی جلالی گفت: کارگروه‌های تخصصی در دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال باید متشکل از نیروهای متخصص علمی و صنعتی تشکیل شود و به شکل هفتگی تشکیل و گزارش ارائه دهند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار